"چندی‌گر" میزبان بزرگترین باغ گل رز آسیا

شهر "چندی‌گر" هند به علت چهره متوازن شهری و تعدد باغ‌های زیبا به عنوان "شهر زیبا" شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "چندی‌گر" مرکز دو ایالت پنجاب و هاریانا در کشور هند، یک شهر به معنای واقعی کلمه است. این شهر با تلفیقی از فرهنگ سنتی پنجاب و مدرنیته، حس زیبایی‌شناسی و ساده زیستی ساکنان و گردشگران را به طور همزمان بر می‌انگیزد. طراحی بی‌نظیر این "شهر زیبا" هر سال از سراسر دنیا گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

اگرچه هندوستان به خاطر شلوغی و حتی آلودگی و کثیفی، در سراسر جهان معروف است با این حال، فضای تمیز، خلوت و مرفه شهر "چندی‌گر" آن را به یک استثنا در میان سایر شهرهای هند تبدیل کرده است. هر گوشه از این شهر از جذابیت خاصی برخوردار است و هر سازه معماری در آن حرفی برای گفتن دارد.

گردشگران پس از ورود به این شهر زیبا بدون شک از دریاچه سوخنا (Sukhna) دیدن می‌کنند؛ دریاچه‌ای تماما ساخته دست بشر، که در مرکز کوهپایه‌های سیوالیک (Shivalik) واقع شده است و یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت محسوب می‌شود. مسافران در محل دریاچه سوخنا به ساکنان بسیار مهمان‌نواز چندی‌گر پیوسته و به فعالیت‌هایی نظیر قایق‌سواری در دریاچه یا پیاده‌روی در مسیر مخصوص دویدن می‌پردازند.

دوستداران طبیعت می‌توانند در مکان‌های زیبایی نظیر باغ صخره‌ای، باغ رز و پارک پروانه اوقات فراغت خود را بگذرانند؛ این باغ‌ها عاری از هرگونه فعالیت‌های صنعتی و زباله‌های شهری است. پارک تفریحی چندی‌گر با طولی برابر با هشت کیلومتر، بزرگترین پارک گل رز در سراسر آسیاست که در میان گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

باغ‌ صخره‌ای که در این پارک قرار دارد به طور کامل ساخته دست بشر است و زیبایی مجسمه‌ها، تندیس‌ها و آبشارهای مصنوعی که همگی از سنگ‌های بزرگ ساخته شده‌اند چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره نگه می‌دارد.

پارک پروانه نیز یکی از زیباترین پارک‌های شهر چندی‌گر به شمار ‌می رود که با هدف ایجاد محیطی برای پرورش و نگهداری پروانه‌ها ساخته شده است. در این پارک، که طراحی آن در سراسر دنیا بی‌نظیر است، بیش از ۳۵ گونه پروانه پرورش داده می‌شود. برای حفظ پروانه‌ها، ایجاد هر گونه سر و صدا و آلودگی صوتی در این پارک ممنوع است، بنابراین سکوتی اعجاب‌انگیز سراسر پارک پروانه را در بر گرفته است و در نتیجه مکانی دنج برای تفریح در نظر گرفته می‌شود.

موزه عروسک‌های بین المللی شهر چندی‌گر یکی دیگر از جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر به شمار می‌رود که در آن اسباب‌بازی‌هایی از ۲۵ کشور جهان گردآوری شده است. این موزه در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد و توسط انجمن رفاه کودکان هند اداره می‌شود. بهترین بخش این موزه مربوط به اسباب‌بازی‌های هندی، به خصوص قطار اسباب‌بازی است.

کد خبر 379334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.