۳۵۰۰ معلول شهرضایی چشم‌ انتظار حمایت مسئولان

شهرضا _ رییس بهزیستی شهرضا با بیان اینکه مسئولان باید حقوق معلولان را به رسمیت بشناسند، گفت: امکانات بهزیستی برای خدمت رسانی به آنان کافی نیست در این راستا از امکانات بخش خصوصی در قالب خرید خدمت، برای ارائه خدماتی مانند گفتار درمانی و کاردرمانی استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سیدعلی موسوی در جلسه شورای مناسب‌سازی اماکن عمومی این شهرستان اظهار کرد: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان همه ادارات باید برای مناسب‌سازی، ردیف بودجه و امکانات لازم را اختصاص دهند.

وی با اشاره به تشکیل تیم نظارتی برای بررسی وضعیت مناسب‌سازی ۵۷ اداره دولتی، مدرسه و بانک‌ این شهرستان، تصریح کرد: شهرضا تنها شهرستان استان است که در آن خودپرداز سه بانک برای معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شده است.

رییس بهزیستی شهرضا تأکید کرد: در این شهرستان هشت هزار جانباز و معلول وجود دارد که باید در مراودات اجتماعی تسهیلات لازم برای آنان درنظر گرفته شود.

موسوی اضافه کرد: از سه هزار و ۵۰۰ معلول تحت حمایت بهزیستی در این شهرستان، هزار و ۹۷۶ نفر در شهر و ۹۲۵ نفر در روستاها سکونت دارند که ۱۶۰ نفر از این تعداد دانش‌آموز و ۲۴ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید حقوق معلولان را به رسمیت بشناسند، خاطرنشان کرد: بهزیستی به تنهایی قادر در رفع مشکلات جامعه معلولان نیست که در این راستا از امکانات بخش خصوصی در قالب خرید خدمت، برای ارائه خدماتی مانند گفتاردرمانی و کاردرمانی استفاده خواهد شد.

کد خبر 379331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.