شاخص کیفی هوای اصفهان به ۱۸۶ رسید

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان، امروز با میانگین ۱۸۶ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز یکشنبه بیست و ششم خردادماه با میانگین ۱۸۶ در وضعیت ناسالم برای عموم گزارش شد، هم اکنون و در ساعت ۱۰ صبح نیز هوای اصفهان با میانگین ۱۳۰ ناسالم برای گروه‌های حساس است.

براین اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۸۴، خیابان رودکی روی عدد ۱۷۷، خیابان استانداری روی عدد ۱۸۱، خیابان چهارباغ خواجو روی عدد ۲۲۲، خیابان دانشگاه روی عدد ۹۸ و بزرگراه خرازی روی عدد ۲۰۱ قرار دارد.

کیفیت هوا در دیگر شهرهای استان از جمله دولت آباد با میانگین ۱۷۲، سجزی با میانگین ۱۹۳، شاهین‌شهر با میانگین ۱۶۷، لنجان با میانگین ۱۸۰ و زرین‌شهر با میانگین ۱۷۴ در وضعیت ناسالم برای عموم و در شهرهای خمینی شهر، مبارکه و نجف آباد به ترتیب با میانگین ۸۰، ۱۳۹ و ۱۳۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

نیمه شب جمعه ۲۴ خرداد ماه توده گرد و غبار از جنوب استان سمنان به سمت اصفهان شکل گرفت و به دلیل فعال بودن کانون های ریزگرد در شرق و شمال اصفهان این پدیده تقویت شد و صبح شنبه هوای کلانشهر اصفهان بسیار ناسالم گزارش شد. به گفته رییس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست شدت این پدیده با توجه به اینکه وزش باد وجود ندارد، به تدریج کاهش می یابد اما فرونشست توده گرد و خاک و ذرات منتشر شده در هوا کمی زمان‌بر است

بیشتر بخوانید:

فرونشست توده گرد و غبار، زمان‌بر است

شرق و شمال اصفهان کانون گرد و غبار است

کد خبر 379323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.