بمباران نقل و انتقالاتی در اردوی سپاهان

تیم فوتبال سپاهان در حالی تا به امروز موفق‌ترین تیم نقل و انتقالات بوده که همچنان در همه پست‌ها احتیاج به خرید بازیکن دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا بر اساس اعلام مسئولان سازمان لیگ زمان رسمی فصل نقل و انتقالات لیگ نوزدهم از روز پنج‌شنبه ۲۳ خردادماه آغاز شد و تیم‌ها می‌توانند قرارداد بازیکنان خودشان را به صورت رسمی در هیئت فوتبال استان به ثبت برسانند.

با این حال بعد از پایان فصل فوتبال ایران که با دبل قهرمانی پرسپولیس در لیگ و جام حذفی به پایان رسید فعالیت برای خرید مربی  و بازیکن آغاز شد و امروز تعدادی از تیم‌ها نیمی از بازیکنان مورد نظر خودشان را هم خریداری کرده‌اند. نگاهی به جدول ورود و خروج بازیکنان در بین ۱۶ تیمی که در لیگ نوزدهم حاضر هستند نشان می‌دهد که سپاهانی‌ها نسبت به سایر مدعیان با یک جهش قابل ملاحظه در صف اول خرید بازیکن قرار گرفته‌اند و نام‌هایی که امضای خودشان را پای قرارداد با سپاهان انداخته‌اند از بین بازیکنان پرمشتری لیگ انتخاب شده‌اند.

سپاهان بعد از چهاردهمی در لیگ هفدهم توانست در فصل قبل با امیر قلعه‌نویی به جمع مدعیان بازگردد و تا هفته‌های پایانی لیگ خودش را به عنوان تعقیب کننده جدی پرسپولیس مطرح کند. به همین خاطر بلافاصله بعد از پایان  رقابت‌های لیگ مدیران سپاهان و حتی مدیریت مجموعه فولاد مبارکه پای میز مذاکره با امیر قلعه‌نویی نشستند و با یک مبلغ تقریبا سنگین قرارداد او را تمدید کردند تا قلعه‌نویی برای دومین سال متوالی بر روی نیمکت سپاهان بنشیند.

سبک کاری قلعه‌نویی در بحث خرید بازیکنان اسمی و مطرح در این فصل هم ادامه پیدا کرده و سپاهان ستاره‌هایی را جذب کرده که هر کدام برای خودشان یک وزنه هستند. با این وجود هنوز کار ادامه دارد و باید دید که سپاهانی‌ها سهمیه ۶ خرید لیگ برتری خودشان و ۴ بازیکن خارجی را چگونه پر خواهند کرد. نگاهی به نقاط ضعف و قوت سپاهان در فصل گذشته به خوبی نشان می‌دهد که اصفهانی‌ها در کدام پست نیاز به جذب بازیکن جدید دارند.

 دروازه‌بان بدون تغییر

درخشش فوق تصور پیام نیازمند در فصل گذشته رقابت‌های لیگ که نماد اصلی آن در بازی برگشت مقابل پدیده مشهد رقم خورد خیال سپاهانی‌ها را از داشتن یک دروازه‌بان مطمئن، جوان و با انگیزه راحت کرده است  به همین خاطر اتفاقی در درون دروازه سپاهان نخواهد افتاد. به غیر از نیازمند که نفر اول دروازه سپاهان است شهاب عادلی و علی کیخسروی هم دو دروازه‌بان ذخیره و جوان سپاهان هستند که به خصوص عادلی تجربه حضور در لیگ برتر را هم دارند و به همین خاطر سپاهان خریدی در درون دروازه نخواهد داشت.

گره کور خط دفاعی

اما عجیب‌ترین اتفاق فصل نقل و انتقالات در ساختار دفاعی سپاهان رقم خورده و این مسئله چالشی بزرگ را برای امیر قلعه‌نویی و مدیریت باشگاه ایجاد کرده است.  در شرایطی که خط دفاعی سپاهان در فصل گذشته با ۲۰ گل خورده عملکردی قابل قبول را از خودش به جا گذاشته بود و انتظار می‌رفت که قرارداد بازیکنان اصلی این تیم تمدید شود به یک‌باره با جدایی پرحاشیه سیاوش یزدانی و ساز جدایی خالد شفیعی همه چیز به هم ریخت تا امروز دفاع سپاهان به جز پورقاز، ایرانپوریان و آقایی نتواند بر روی بازیکن دیگری حساب باز کند.زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت دوباره سیاوش یزدانی هم به گوش رسیده که با توجه به توافق این بازیکن با استقلال تهران کمی بعید به نظر می‌رسد و خالد شفیعی هم تنها در صورتی حاضر به ماندن است که بتواند به‌صورت فیکس بازی کند. در این شرایط نام‌هایی مثل پژمان منتظری، محمد طیبی، محمد نژاد مهدی و محمدحسین کنعانی‌زادگان برای پیوستن به سپاهان مطرح شده و باید دید که در نهایت امیر قلعه‌نویی خط دفاعی خودش را با کدام ترکیب آماده حضور در لیگ نوزدهم می‌کند. جدایی عجیب محمد مسلمی‌پور و خرید مرتضی منصوری مدافع کناری پدیده هم از دیگر اتفاقاتی بود که خط دفاعی سپاهان را تحت تاثیر قرار داد.

بمب‌های خط هافبک

بهترین خریدهای این فصل سپاهان که به نوعی بمب نقل و انتقالات لیگ نوزدهم بودند در خط هافبک به ثبت رسید و امضای قرارداد با سید محمدرضا حسینی از ذوب‌آهن و جرج گولسیانی از نساجی باعث شد دو شاه‌ماهی فصل نقل و انتقالات در تور سپاهان بیفتند.

جرج گولسیانی که قبل از این در ذوب‌آهن هم شاگرد امیر قلعه‌نویی بود برای حضور در پست هافبک دفاعی خریداری شده تا در کنار مهدی کیانی قدرت سپاهان در این ناحیه را بالا ببرند. گولسیانی یک بازیکن رو به جلو است که در موقع حمله هم می‌توان بر روی شوت‌های از راه دور و ضربات سرش هم حساب باز کرد و به همین خاطر بعید به نظر می‌رسد که قلعه‌نویی تمایلی برای حضور گولسیانی در خط دفاعی داشته باشد.

سید محمدرضا حسینی بال کناری ذوب‌آهن مهم‌ترین خرید این فصل سپاهان بود که می‌تواند گلساز خوبی برای کی‌روش استنلی باشد و سپاهان در این مسیر توانست در رقابت با استقلال و پرسپولیس موفق به جذب حسینی شود. با این وجود هنوز هم در پست بازی‌ساز و طراح جای خالی بزرگی در ترکیب سپاهان وجود دارد و در فصل گذشته محمد کریمی، ولادمیر کومان، محسن مسلمان و حتی رسول نویدکیا نتوانستند میانه میدان سپاهان را بی نقص جلوه دهند. گفته شده که سپاهان به دنبال خرید بشار رسن عراقی و فرشاد احمدزاده است تا مشکلات خط هافبکش را حل کند ولی سپاهان تا زمانی که یک هافبک وسط بازی‌ساز و طراح به تیمش اضافه نکند نمی‌تواند عملکرد خودش در نقل و انتقالات را کامل بداند. سپاهان در خط هافبک احتیاج به یک نام بزرگ دارد تا در کنار مهدی کیانی بتوانند کمربند میانی تیم را محکم کنند .

زوج کی‌روش کیست؟

در خط حمله صحبت از تمدید قرارداد با استنلی کی‌روش برزیلی است ولی رفتار این بازیکن در فصل گذشته و عصبانیت‌های بی موقعش در بازی‌های حساس نشان داد سپاهان نمی‌تواند تنها بر روی نام کی‌روش برنامه‌های خودش را پیاده کند و به همین خاطر مسعود تابش به دنبال یک خرید بزرگ در خط حمله است. کاوه رضایی بازیکنی است که در این مدت نامش برای پیوستن به سپاهان شنیده شده و در صورتی که سپاهانی‌ها بتوانند این بازیکن را جذب کنند خط حمله‌ای آتشین در فصل آینده خواهند داشت .

لیست خروج

امیر قلعه‌نویی به صورت رسمی لیستی را از بازیکنان مازاد منتشر نکرده ولی بر اساس شواهد موجود جلال‌الدین علی محمدی، محسن مسلمان، علی قربانی، حسن جعفری و حتی میلاد سرلک بازیکنانی هستند که شاید از سپاهان جدا شوند. محمد ابراهیمی خرید ناموفق نیم فصل قبلی سپاهان هم که به پارس جنوبی جم پیوست.

در انتظار امید ابراهیمی جدید

اما سپاهان به جز این بازیکنان اسمی چند خرید گمنام هم داشته و همانطور که در دوره قبلی حضور امیر قلعه‌نویی در اصفهان بازیکنی مثل امید ابراهیمی به فوتبال ایران معرفی شد شاید این خریدها هم بتوانند تحت هدایت امیر قلعه‌نویی تبدیل به ستاره‌های جدید فوتبال ایران بشوند. محمد زینالی و محمد محبی دو خرید جدید سپاهان در این فصل هستند.

کد خبر 379315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سپاهان یعنی هویتم IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    5 1
    حالا دیگه فقط مونده کی روش و کومان...
  • سپاهانی IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 0
    تحلیل عالی بود. ممنون از نویسنده.