مشهد تنها دارنده ۵ توقفگاه ناوگان باری درون‌شهری در کشور

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری مشهد گفت: مشهد تنها شهر ایران است که پنج توقفگاه ناوگان باری درون‌شهری با ظرفیت یک هزار و ۲۵۰ خودرو دارد.

به گزارش ایمنا، حسین مختاری با بیان اینکه شهرداری مشهد در حوزه حمل و نقل بار درون‌شهری در کشور پیشتاز است، اظهار کرد: برای جلوگیری از پارک حاشیه‌ای وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری مشهد به‌ویژه در ساعات پایانی شب، نیاز به توقفگاه‌های ناوگان باری در تمامی معابر بارخیز شهر داریم.

وی با اشاره به اینکه رانندگان ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین باید پس از اتمام کار روزانه در محل توقفگاه‌های ناوگان باری پارک کنند، گفت: برخی از رانندگان پس از اتمام کار، ناوگان را در مناطق مسکونی خود پارک می‌کنند که این امر مخاطرات زیادی را برای شهروندان در پی دارد.

مختاری تسهیل در دسترسی به توقفگاه‌ها در همه نقاط شهر و فرهنگ‌سازی پارک نکردن وسایل نقلیه باری در معابر شهری را از دغدغه‌های مهم این سازمان برشمرد و افزود: افزایش توقفگاه‌ها نیاز به حمایت و توجه مدیران شهری به حوزه حمل و نقل بار درون‌شهری را دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر پنج توقفگاه میثاق، نمایشگاه یک و دو، معراج و میامی با ظرفیت یک هزار و ۵۰ خودروی سنگین و نیمه‌سنگین و ۲۰۰ خودروی سبک در اختیار رانندگان ناوگان بار درون‌شهری شهر مشهد قرار دارد.

وی اظهار کرد: میزان پذیرش ناوگان در توقفگاه‌های ناوگان باری طی سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۴۲۰ مورد بوده است.

کد خبر 379308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.