خطرات بیابان‌زایی اصفهان را تهدید می‌کند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالعاتی که بر روی ترکیب آلاینده‌های شهر اصفهان انجام شده نشان می‌دهد که مقدار ریزگردها در مقاطعی از سال بیش از حد معمول است و به اذعان کارشناسان، رشد بیابان‌ها و عدم توجه به محیط زیست از مهمترین دلایل این افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی، اظهار کرد: جهادسازندگی با اقدامات خود نظیر برق‌رسانی سریع به روستاهای بالای ۲۰ خانوار، به غیر از مفهوم کار جهادی، شکل اجرایی آن را نیز به همگان نشان داد.

وی با تاکید بر نقش شهدای جهاد سازندگی همچون شهید فارسی در دفاع مقدس، افزود: ادغام جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی باعث تزریق روح جهادگری در کنار تخصص به بدنه این نهاد شد تا منشأ خدمات بیشتری در کشور شود. 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با یادآور شدن ۲۷ خرداد روز جهانی بیابان‌زدایی تصریح کرد: خطرهای ناشی از توجه نکردن به مسائل محیط زیست همه جوامع را تهدید می‌کند و نبود برنامه برای کنترل بیابان‌زایی در برخی استان‌های کویری باعث ایجاد تبعات منفی در آن استان‌ها شده و بسیاری از روستاها را خالی از سکنه کرده است.

وی ادامه داد: اصفهان از جمله شهرهایی است که در معرض خطرهای ناشی از بیابان‌زایی قرار دارد و در سال‌های گذشته همچون شهرهای بسیار دیگر با آسیب‌های ناشی از افزایش میزان ریزگردها مواجه شده است.

معین تاکید کرد: مطالعاتی که بر روی ترکیب آلاینده‌های شهر اصفهان انجام شده نشان می‌دهد که ریزگردها در مقاطعی از سال بیش از حد معمول است و به اذعان کارشناسان، رشد بیابان‌ها و عدم توجه به محیط زیست از مهمترین دلایل این افزایش است.

وی اضافه کرد: خشکی زاینده‌رود و نرسیدن آب به تالاب گاوخونی در شرق ریزگردها را در اصفهان افزایش می‌دهد البته تاکنون بخشی از این حق‌آبه به عنوان حق زیست محیطی مردم اصفهان تحقق یافته که می‌توان نتیجه آن را دید و نیاز است تلاش بیشتری در راه دستیابی به این حق انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اکنون بیابان‌زایی تنها در شرق وجود ندارد و این پدیده شمال و جنوب اصفهان را نیز تهدید می‌کند، افزود: به مناسبت روز بیابان‌زدایی توجه همه را به مقابله با گسترش بیابان‌ها جلب می‌کنیم و تقاضا داریم نیاز مردم اصفهان که توقعی بیش از تامین حق آبه‌های واقعی خود ندارند، ادا شود.

کد خبر 379306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.