۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
آبنمایی که زمین بازی شد

مکان یکی از فواره‌های بزرگ شهر مکزیک به تفریحگاهی برای کودکان این شهر تبدیل شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر مکزیک با جمعیتی حدود ۹ میلیون نفر، شهری بسیار پرجمعیت به شمار می‌رود که فاقد فضای کافی برای بازی کودکان است. به همین دلیل طراحان و معماران شهر مکزیک تصمیم گرفتند فضاهای بدون استفاده این شهر را به محیط‌هایی برای سرگرم کردن کودکان تبدیل کنند.

 تبدیل یکی از میدان‌های تاریخی شهر دارای فواره‌ای بزرگ به یک زمین بازی برای کودکان، یکی از بارزترین اقداماتی بود که در این زمینه انجام شد.این زمین بازی به وسیله دیواره‌های چوبی مارپیچی که روی آن یک تور قرار دارد، محصور شده است و فضایی پویا برای شیطنت کودکان و حضور والدین آن‌ها در اطراف فواره به شمار می‌رود.

زمین بازی جدید با تامین فضایی امن برای کودکان، به آن‌ها امکان انجام فعالیت‌های مختلفی، نظیر شنا، توپ‌بازی و دیگر فعالیت‌های جسمی را می‌دهد. نیمکت‌هایی نیز دور تا دور میدان چیده‌ شده‌ است که والدین می‌توانند با نشستن روی آن‌ها نظاره‌گر فعالیت کودکان خود باشند و خود نیز از دیدن فضای جدید لذت ببرند.

اگرچه این زمین بازی ممکن است برای مدت کوتاهی مورد استفاده کودکان قرار گیرد، اما می‌تواند به عنوان الگویی برای تبدیل مکان‌های کمتر مورد استفاده به فضاهای عمومی مفیدتر در سراسر جهان عمل کند.

کد خبر 379305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.