۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
بزرگداشتی برای گل

به رنگ گل و به بهانه گل؛ پای در سرزمینی اهورایی که بگذارید گویی جهان رنگ دیگری پیدا می‌کند گل‌های زیبا و رنگارنگ و بوی عطر آن، بسان رؤیایی بهشتی را تداعی خواهد کرد که حیرت همگان را در برابر قلم صنع پروردگار بر می‌انگیزد...

به گزارش خبرنگار ایمنا، رنگین کمانی از گل‌های زیبا در کنار درختان سبز، نقش بهاری در جای جای این باغ می‌زند و چهار فرش زیبا با نقش و نگارهای گل‌هایی رنگارنگ در میدان اصلی باغ گل‌ها خودنمایی می‌کند و البته حضور شهروندانی که خود را در بین چمن‌ها و در میانه این چهار فرش جای داده بودند نیز خالی از لطف نبود.

بعدازظهر یک روز بهاری همه چیز آماده میزبانی از مردمی است که قدر گل را به خوبی می‌دانند و با حضور پرشور خود آن را به اثبات می‌رسانند، باغ گل‌ها و میدان چهار فرش آن شاهد حضور جمعیت زیادی از شهروندانی است که در گوشه و کنار آن نشسته و ایستاده، بیننده برنامه‌های شادی هستند که برای آنان تدارک دیده شده است.

شور و نشاط خاصی بر فضای باغ گل‌ها حاکم است؛ پیر و جوان، کوچک و بزرگ به باغ گل‌ها آمده‌اند تا در روز ملی گل دمی را به دور از زندگی ماشینی امروز در کنار این طبیعت دل فریب بیاسایند و فراغ‌بال روزی را در کنار خانواده سپری کنند.

بازاری از گل‌های رنگارنگ و گیاه‌های سبز رنگ در زیرگلخانه‌ای مدور فضای مناسبی برای بازدید و خرید شهروندان فراهم کرده بود، افتتاحیه این بازار با حضور مسئولان شهری و در روز ملی گل و گیاه انجام شد.

روز ملی گل در نصف جهان

فروغ مرتضایی نژاد، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مراسم افتتاحیه بازار گل و گیاه می‌گوید: روز ۲۵ خردادماه از قدیم به نام روز ملی گل و گیاه در تقویم ملی کشور ثبت شده بود، اما متاسفانه این روز ملی چند سال پیش از تقویم حذف شد.

وی خاطرنشان می‌کند: اتحادیه گلخانه‌داران تصمیم گرفته است تا این روز را بخصوص در شهر اصفهان مجددا احیا کند و از سال گذشته ۲۵ خردادماه را بهانه خوبی برای برپایی این جشن قرار داد، امروز نیز به همین مناسبت جشنی برای شادی و نشاط شهروندان پیش بینی شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان می‌افزاید: امروز افتتاحیه گلخانه ‌حاره‌ای با هماهنگی اتحادیه گلخانه‌داران و گل‌فروشان استان اصفهان در باغ گل‌های اصفهان برنامه‌ریزی شده است و این نمایشگاه و فروشگاه گل و گیاه به مدت یک هفته دایر است.

بعد از مراسم روبان‌چینی گلخانه مدور حاره‌ای، جمعی از مسئولان شهری به همراه شهروندان حاضر در باغ گل‌ها از فضای این گلخانه و بازار گل و گیاه آن استفاده کردند. هر لحظه بر تعداد جمعیتی افزوده می‌شد که در آن سوی باغ گل‌ها و میدان چهار فرش آن تا نزدیکی ورودی باغ شاهد برنامه‌های نمایشی، مسابقه، سرود، آهنگ و نمایش استند آپ کمدین‌های اصفهانی بودند، حضور مسئولان شهری در بین شهروندان فضایی متفاوت را به جشن  روز ملی گل داده بود.

بهره برداری از مجموعه بزرگ بازار و نمایشگاه گل و گیاه

حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در ادامه این برنامه می‌گوید: به مناسبت روز جهانی گل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و اتحادیه تولید کنندگان گل، نمایشگاهی از گل و گیاه تدارک دیده‌اند.

وی می‌افزاید: امیدواریم برپایی این نمایشگاه‌ها موجب توسعه و توجه بیشتر به گل، گل‌داری و فضای گلخانه‌ای در جامعه و میان شهروندان شود و توسعه گلخانه‌ای در اولویت فعالیت‌ها قرار بگیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح می‌کند: شهروندان حضور پررنگ و چشمگیری در این برنامه داشتند که جای خرسندی است.

وی با اشاره به مجموعه بزرگ نمایشگاهی گل و گیاهان گلخانه‌ای در شهر اصفهان، عنوان می‌کند: سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در نظر دارد تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده مجموعه بزرگی از بازار و نمایشگاه گل و گیاه را در زمینی به مساحت ۱۴۵ هکتار و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برساند.

امیری تاکید می‌کند: این مرکز کمک شایانی به رونق و کسب و کار در حوزه صنعت فروش گل در بین تولیدکنندگان گل در شهر اصفهان خواهد کرد.

کد خبر 379298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.