پیروزی ۳ بر ۲ تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان

تیم ایران در هشتمین دیدار خود به مصاف تیم لهستان رفت و با حمایت ۶ هزار تماشاگر موفق شد به پیروزی برسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، پوریا فیاضی، علی شفیعی، امیر غفور و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد.

ست اول: ایران ۲۵ – لهستان ۲۰

بازی دو تیم جذاب، پر شور و با صحنه های جذاب شروع شد و هر دو تیم توانستند در امتیازات ابتدایی کم نقص عمل کنند. دو دریافت خوب از سعید معروف در توپ های برگشتی کمک کرد تا اختلاف امتیازی چشمگیری ایجاد نشود و لهستانی ها تنها با یک امتیاز برتری به وقت استراحت فنی اول رسیدند.

در شرایطی که لهستانی ها با حفظ تمرکز خود ۳ امتیاز از تیم ایران پیش بودند حضور معروف در منطقه سرویس و تیزهوشی موسوی کمک کرد تا اختلاف امتیازی کاهش پیدا کند.

در شروع دوباره مسابقه بعد از وقت استراحت فنی دوم میلاد عبادی پور با سرویس خوب خود مانع از شکل گیری حمله حریف شد تا ایران و لهستان در امتیاز ۱۶ برابر شوند.

سرویس بعدی عبادی پور هم وضعیت سختی برای ایران تکرار کرد تا یک اسپک عالی از شفیعی بعد از دریافت فیاضی ایران را تیم برتر میدان کند.

وقت استراحت فنی هینن سرمربی لهستان هم کمک نکرد تا روند خوب سرویس های شفیعی متوقف شود و ایران توانست در شرایطی به امتیاز ۲۰ برسد که حریف ۱۷ امتیاز داشت.

عملکرد خوب تیم ایران در این ست با دفاع تک نفره معروف باعث شد تا امتیازات پایانی سالن غدیر شرایط فوق العاده ای را تجربه کند و در نهایت ایران برنده این ست شد.

ست دوم؛ ایران ۲۱ – لهستان ۲۵

سرویس های هدفدار و عالی لیوکا باعث شد تا تیم ملی لهستان شروع شگفت انگیزی داشته باشد و ۶ امتیازی پی در پی کسب کند تا تیم ملی مبهوت شروع حریف شود.

تیم ایران با نزدیک شدن امتیازات میانی توانست با سرویس های خوب عبادی پور، شفیعی و معروف فاصله امتیازی را کاهش دهد اما حریف همچنان از تیم ما پیش بود.

عملکرد ایران با گذشت زمان بهتر و بهتر شد و همین موضوع سرمربی تیم لهستان را وادار کرد تا درخواست وقت استراحت بدهد تا مانع از کمتر شدن اختلاف امتیازی بشود.

لهستان در امتیازات بعد از وقت استراحت فنی دوم به ریتم خوب خود بازگشت و با کسب دو امتیاز متوالی دوباره برای خود حاشیه امنیت ایجاد کرد و در نهایت توانست این ست را با برد به سود خود به اتمام برساند.

ست سوم؛ ایران ۱۸ – لهستان ۲۵

تیم ملی در این ست بهتر از ست قبل بازی را آغاز کرد اما باز هم بازیکنان لهستان با استفاده از توپ ها برگشتی از ایران پیش افتادند تا تیم ایران در این ست هم از حریف خود عقب باشد.

سرویس های خوب لهستان دریافت ایرام را با مشکل رو به رو کرد و به همین دلیل کولاکوویچ تصمیم گرفت تا قائمی را جانشین فیاضی کند.

فاصله ۴ امتیازی ایجاد شده بعد از حضور قائمی در خط سرویس و دفاع عالی موسوی کاهش پیدا کرد و هاینن مجبور شد تا برای توقف این روند به سراغ وقت استراحت فنی برود.

نمایش خوب شاگردان کولاکوویچ باعث شد تا اختلاف امتیازی دو تیم به صفر برسد و همین موضوع نشاط دوباره ای به سالن تزریق کرد. سرویس عالی از موسوی، فداکاری فوق العاده معروف و نمایش دیگر ستاره های تیم ملی باعث شد تا لهستانی ها شرایط سختی را متحمل شوند و بازی با نزدیک شدن به پایان ست سوم، جذاب تر ادامه یافت.

سرویس های یانوش بازیکن تیم لهستان کار را برای تیم ایران سخت کرد و تیم ملی باز هم در امتیازات حساس و تعیین کننده مسابقه از حریف عقب افتاد تا به این ترتیب کار برای برگشت به مسابقه سخت شود.

ادامه این روند باعث شد تا تیم ایران در ست سوم نیز ناکام باشد و با شکست زمین مسابقه را ترک کند.

ست چهارم؛ ایران ۲۵ – لهستان ۱۷

ایران در این ست پا به پای حریف بازی را آغاز کرد و در امتیازات ابتدایی توانست با حفظ تمرکز خود و پاس های عالی معروف از دفاع حریف به خوبی عبور کند. ضربات غفور در امتیازات ابتدایی غیر قابل مهار بود و امتیاز سرویس عبادی پور ایران را به امتیاز ۸ رساند.

روند خوب دریافت های ایران باعث شد تا تیم ملی در حمله دوباره فرم خوبی داشته باشد و سرویس های خوب غفور و دیگر ستاره های ما هاینن را وادار کرد تا به سراغ وقت استراحت فنی برود.

سرویس های خوب موسوی باعث شد تا تیم ملی در شرایطی به امتیاز ۱۸ برسد که حریف عدد یازده را روی اسکوربرد در اندوخته های خود می دید.

تیم ملی در امتیازات پایانی عملکرد خوب خود را ادامه داد؛ با تصمیم کولاکوویچ شریفی در امتیازات پایانی جانشین فیاضی شد. در نهایت ایران توانست با پیروزی در این ست کار را به ست پنجم بکشاند.

ست پنجم؛ ایران ۱۵ – لهستان ۸

اولین امتیاز ما در این ست با اسپک غفور به دست آمد و خود او دومین امتیاز را با دفاع روی تور گرفت تا شروع ما بهتر از حریف باشد.

شروع خوب ایران در این ست ادامه پیدا کرد و تیم ملی توانست با حفظ برتری خود و حمایت تماشاگران سریعتر از لهستان به امتیاز ۸ برسد.

شاگردان کولاکوویچ در شروع دوباره مسابقه باز هم درخشیدند و تیزهوشی فیاضی در یک توپ برگشتی ایران را به امتیاز ۱۰ رساند.

تیم ملی در ادامه باز هم کم نقص عمل کرد تا به هفتمین برد خود دست پیدا کند.

کد خبر 379290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.