رونمایی از نخستین نهج البلاغه به خط بریل

نهج البلاغه بریل در۱۷ جلد که ۱۰ جلد شامل خطبه ها،۴ جلد نامه ها و۳ جلد حکمت ها است برای نابینایان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در اصفهان امروز -شنبه ۲۵ خرداد- در آیین رونمایی از نخستین نهج البلاغه به خط بریل اظهار کرد: هر نعمتی که به انسان عطا شده درکنار آن مسئولیت و وظایفی نیز بر عهده او گذاشته شده و باید در برابر هر نعمتی پاسخگو بود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه پیامبر(ص) می‌فرمایند بینایی مهم نیست بلکه دل روشن داشتن مهم است، ادامه داد: آن کسی نابیناست که بصیرت و دلی روشن ندارد. نابینای حقیقی کسی است که بصیرت ندارد و هر کسی در این دنیا با چشم بینا به یاد خدا نبوده و نور ایمان نداشته باشد نابینای واقعی است.

وی با اشاره به اینکه هر نعمتی وسیله‌ای برای بهره‌داری در جهت رسیدن به خدا است، خاطر نشان کرد: روشن دلان بدانند هر نعمتی که خدا داده بار سنگینی بر دوش انسان است و آنها این بار چشم را ندارند. شیطان برای انحراف انسان از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند و هرکدام از ما باید تلاش کنیم در راه راست بمانیم.

هم چنین، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نهج البلاغه فخر بشریت است اظهار کرد: در حوزه تربیت، ذوق و اندیشه  کتابی مانند نهج البلاغه در منابع شیعی و سنی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه تفسیر از قرآن کریم است، افزود: نهج البلاغه جان مایه‌ای است که به شهد معنویت جان یافته و خالصانه به بشریت تقدیم شده است.

ادامه داد: نهج البلاغه بیش از آنکه معجزه بیانی باشد معجزه اندیشه‌ای، تربیتی و انسانی است در عین حال نهج البلاغه مانند قرآن کریم معجزه بیانی، تربیتی، عقیدتی، اخلاقی و انسان ساز است و هرگز کسی به عظمت نهج البلاغه کتابی ندیده است.

فقهی زاده تصریح کرد: نهج البلاغه تنها می‌تواند ناظره وجود امام علی (ع) باشد و کسی جز امام علی(ع) نمی تواند این شاهکار اعجاب انگیز هدایتی و معجزه بزرگ بیانی را بیافریند.

کد خبر 379289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.