سهم ناچیز بویین میاندشت از نواحی صنعتی استان

بویین میاندشت _ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: سهم شهرستان بویین میاندشت از مساحت ۱۲ هزار هکتاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان حدود ۱۰ هکتار است که بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بوئین‌میاندشت، محمدجواد بگی در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه سهم بوئین‌میاندشت از مساحت ۱۲ هزار هکتاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان حدود ۱۰ هکتار است که این مقدار بسیار ناچیز است، اظهار کرد: همین میزان زمین صنعتی نیز در این شهرستان واگذار شده است، بنابراین لازم است برای سرمایه‌گذاری جدید و ایجاد ناحیه صنعتی تدابیر جدی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: برای توسعه شهرک صنعتی فعلی نیز تلاش‌هایی انجام شده، اما به دلیل وجود معارضین در محل و شیب نامناسب زمین موفقیت‌آمیز نبوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر حتی ۱۰ یا ۲۰ هکتار زمین جدید هم در این شهرستان واگذار شود در چند سال آینده با مشکل کنونی مواجه خواهیم شد، بنابراین باید مساحتی بالغ بر ۵۰ تا ۹۵ هکتار در نظر گرفته شود تا در مرکز استان نیز از طریق کمیسیون ماده ۲۱ امکان پیگیری وجود داشته باشد.

بگی افزود: زمینی که برای توسعه صنعتی شهرستان درنظر گرفته می‌شود باید خارج از حریم شهر و بلامعارض و دارای امکانات زیربنایی باشد، پیشنهاد می‌شود این محل رو به روی شهرک صنعتی باشد و به صورت پلان‌پلان واگذار شود.

وی یادآور شد: اگر زمین ظرف مدت یک هفته جانمایی و مورد تأیید کارگروه زیربنایی شهرستان قرار گیرد و سپس به شرکت شهرک‌های صنعتی استان معرفی شود در مدت سه هفته مطالعات فنی و اقتصادی آن کامل و در مدت سه ماه همه استعلامات انجام و زیرساخت‌های فاز نخست شهرک ایجاد خواهد شد.

بگی با بیان اینکه شهرستان بوئین‌میاندشت به این مجموعه شهرکی نیاز دارد تا فرصت‌های از دست رفته جبران شود، اظهار کرد: مهمترین مسئله برای ایجاد ناحیه صنعتی این شهرستان اخذ مصوبه هیئت دولت است، بنابراین باید طرحی با عنوان ایجاد ناحیه صنعتی بوئین‌میاندشت آماده و در سفر رییس جمهور ارائه تا مصوب شود.

وی گفت: بهای همه خدمات ارائه شده در شهرک‌های صنعتی اخذ می‌شود، اما دریافت وجوه خدمات در نواحی صنعتی با ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف همراه است.

کد خبر 379288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.