برق سازمان‌های پرمصرف قطع می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت: اسامی ادارات پرمصرف در اختیار رئیس جمهور قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی اوج مصرف برق امسال را تاکنون به ۵۳ هزار و ۱۷۷ مگاوات اعلام و اظهار کرد: حداکثر پیک خردادماه سال گذشته کشور ۵۰ هزار و ۷۱۴ مگاوات بوده است که این روند حکایت از رشد ۴.۸ درصدی پیک مصرف نسبت به سال گذشته دارد.

وی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی صورت گرفته دمای هوا از روز دوشنبه نسبتاً افزایش پیدا خواهد کرد و این امر منجر به افزایش مصرف برق و عبور پیک مصرف از ۵۳ هزار مگاوات خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: برنامه‌های مدیریت مصرف به شکل متنوع و جدی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته و مشترکان خانگی می‌توانند با کاهش مصرف خود از تعرفه‌های تشویقی وزارت نیرو استفاده کنند.

رجبی مشهدی تاکید کرد: در بخش کشاورزی نیز اگر کشاورزان چاه‌های خود را در چهار ساعت اوج مصرف (۱۲ تا ۱۶) خاموش کنند، ۲۰ ساعت بعدی مصرف برای آنها رایگان محاسبه خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در بخش صنعت نیز حدود ۱۴ هزار تفاهم نامه کاهش مصرف در زمان پیک و جابجایی بار مصرفی به امضا رسیده که پیش بینی می‌کنیم در این بخش نیز حدود دو هزار مگاوات مصرف برق در زمان پیک کاهش پیدا کند.

رجبی مشهدی با وجود اینکه با اشاره به اینکه اسامی ادارات پرمصرف در اختیار رئیس جمهور قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: با سازمان‌هایی که در ساعت پیک مصرف، بیش از اندازه مصرف داشته باشند برخورد جدی صورت خواهد گرفت و برق آنها نیز قطع خواهد شد.

کد خبر 379287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.