کشاورزان در طرح رایگان برق شرکت کنند

بویین میاندشت- مدیر اداره برق بویین میاندشت گفت: خردادماه سال گذشته میزان پیک مصرف ۱۲.۴ دهم مگاوات بود در حالی که خردادماه امسال ۱۵ مگاوات مصرف برق را در شهرستان بویین میاندشت تجربه کردیم که ۲۰ درصد افزایش مصرف برق را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت، نادر نجاری امروز(شنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به اینکه با افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در شهرستان به شاخص مصرف استان رسیدیم، اظهار کرد: اگر این میزان افزایش مصرف در زمینه تولید و ارزش افزوده باشد افتخاری برای شهرستان و کشور است اما متأسفانه شاهد سومدیریت در مصرف بهینه برق هستیم.

وی به مشترکان برق کاهش مصرف را توصیه کرد و گفت: مصرف بی رویه برق به بخش‌های مختلف آسیب وارد می‌کند و اگر میزان مصرف برق از مصرف کشوری افزایش پیدا کند چاره جز قطع برق نخواهیم داشت.

میزان خسارت مصرف برق سال گذشته نجومی است

مدیر اداره برق بویین میاندشت تصریح کرد: سال گذشته به دلیل عدم تکاپوی منابع آبی کشور و عدم تولید تکاپوی برق وزارت نیرو مجبور به برنامه ریزی برای خاموشی ناخواسته شد که طبق برآوردهای وزارت نیرو میزان خسارت‌ مصرف برق در کشور نجومی است.

وی گفت: سال جاری با توجه به افزایش بارندگی‌ها و سرریز شدن سدهای جنوب کشور و استان خوزستان مشکل تأمین برق کمتر شده است، اما باید کاهش مصرف برق را سرلوحه قرار دهیم.

نجاری تأکید کرد: هر گونه سومدیریت در مصرف برق بخش خانگی و تولیدی، تأمین برق را دچار مشکل می‌کند و چنانچه به بخش‌های مختلف نیز تسری پیدا کند تولید ملی را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی گفت: خردادماه سال گذشته میزان پیک مصرف ۱۲.۴ دهم مگاوات بود در حالی که خردادماه امسال ۱۵ مگاوات مصرف برق را در شهرستان بویین میاندشت تجربه کردیم که حدود ۲۰ درصد افزایش مصرف برق را نشان می‌دهد، در هیچ سیستم افزایش ۲۰ درصدی برق قابل پوشش دادن نیست و در بهترین شرایط بین ۵ تا ۷ درصد افزایش برق را می توان جبران کرد.

۶۰ درصد برق مصرفی در بخش کشاورزی شهرستان

مدیر اداره برق بویین میاندشت با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد برق شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و ضروری است کشاورزان مصرف برق را کاهش دهند، افزود: اداره برق بیشترین یارانه هزینه برق را به کشاورزان اختصاص می‌دهد بنابراین کشاورزان برای صرفه جویی در مصرف برق در طرح برق رایگان شرکت کنند.

وی افزود: پیک مصرف برق در شبکه‌های سراسری از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۵ عصر تعیین شده است و اگر در این چهار ساعت، از برق استفاده نکنند از مزایای ۲۰ ساعت برق رایگان استفاده خواهند کرد، فیش صفر ریال برای آنها صادر می‌شود و همچنین از ۱۵ شهریورماه از تخفیف ویژه برخوردار می‌شوند.

نجاری گفت: تعدادی از کشاورزان با استقبال از طرح برق رایگان تفاهم نامه‌ آن را امضا و در ساعات پیک از مصرف برق خودداری کردند، به کشاورزان دیگر توصیه می‌شود در این طرح شرکت و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

ادارت پر مصرف معرفی می‌شوند

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی با فرماندار مصرف روزانه برق ادارات کنترل می‌شود بنابراین در صورتی که مصرف برق در ادارت شهرستان افزایش پیدا کند در شورای اداری اسامی آنان مطرح خواهد شد، افزود: ممکن مصرف برق ادارات شهرستان کمتر بخش خانگی باشد اما فرهنگ مصرف در مکان‌های عمومی باید رعایت شود تا الگویی برای مردم باشد، در نتیجه برقی که با سرانه مردم تأمین می‌شود بیهوده مصرف نخواهد شد.

مدیر اداره برق بویین میاندشت تأکید کرد: استفاده از وسائل خانگی برقی در ساعات پیک مصرف برق یعنی از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۵ عصر عمر مفید وسائل برقی را به نصف کاهش می‌دهد.

کد خبر 379283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.