۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
بیماری‎‌های شایع مردان

مردان بیش از زنان در معرض ابتلا به سرطان ملانوم هستند؛ از این رو توصیه می‌شود همه‌ آن‌ها آزمایشات مربوط به سرطان پوست را به طور منظم انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی بیماری‌ها در میان مردان شایع‌تر از زنان است؛ شناخت آن‌ها و انجام آزمایشات غربالگری، نقش مهمی در تشخیص به موقع و درمان این بیماری‌ها دارد. در ادامه به معرفی بیماری‌های شایع مردان و روش‌های درمان آن‌ها می‌پردازیم.

سرطان پوست

خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست، ملانوم است؛ این نوع سرطان به سرعت در بدن گسترش پیدا می‌کند و نسبت به روش شیمی درمانی پاسخ نمی‌دهد. مردان بیش از زنان در معرض ابتلا به سرطان ملانوم هستند. این بیماری در سلول‌های "ملانوسیت" که مسئول تولید رنگ پوست هستند، به وجود می‌آید. خطر ابتلا به ملانوم زمانی افزایش پیدا می‌کند که افراد به مدت زیادی در معرض نور آفتاب قرار بگیرند و دچار آفتاب سوختگی شوند. انجمن سرطان و آکادمی درماتولوژی آمریکا توصیه می‌کند همه‌ مردان آزمایشات مربوط به سرطان پوست را به طور منظم انجام دهند و در صورت بروز هرگونه تغییر روی پوست خود به پزشک مراجعه کنند. 

فشار خون بالا

با بالا رفتن سن، خطر ابتلا به فشار خون افزایش پیدا می‌کند اما این مشکل به وزن و سبک زندگی افراد نیز مربوط می‌شود. علائم فشار خون بالا شامل سردرد، خونریزی بینی، سرگیجه، تنگی نفس، وجود لکه‌های خون در چشم و سرخ شدن ناحیه‌ای از صورت است. برای پیشگیری و کنترل این بیماری، افراد باید فشار خون خود را دائم چک کنند و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنند؛ فشار خون نرمال، ۱۲ بر روی هشت و فشار خون بالا معمولا ۱۳ بر روی هشت یا بیشتر است. 

کلسترول بالا

کلسترول بالای خون، باعث تشکیل پلاک چسبناک در دیواره‌ سرخرگ‌ها می‌شود که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به همراه دارد. تصلب شرایین یکی از عوارض این مشکل است که می‌تواند بدون بروز علائم خاص برای سال‌ها گسترش پیدا کند و با گذر زمان  منجر به سکته قلبی و مغزی شود. تغییر سبک زندگی و مصرف داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شود، نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول خون دارد. توصیه می‌شود مبتلایان به امراض قلبی، آزمایشات مربوط به کلسترول خون را به طور منظم انجام دهند.

کد خبر 379279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.