در رابطه با حق پخش تلویزیونی فعالیتی انجام نشده است/ به سپاهان ظلم شد

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: علت استیضاح وزیر ورزش به خاطر حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان بود. در حق تیم و تماشاگران سپاهان ظلم شد. در هیچ ورزشگاهی در دنیا  طبقه بالای تماشاگران تیمی به حریف داده نمی‌شود و معمولا در بازی‌ها قسمتی از ورزشگاه در اختیار میهمان و قسمتی به میزبان اختصاص دارد.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با استیضاح وزیر ورزش و جوانان، اظهار کرد: هنوز طرح استیضاح سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به طور کامل رد نشده و استیضاح این وزیر در صحن علنی محتمل است.

وی افزود: علت استیضاح وزیر ورزش به خاطر حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان بود. در حق تیم و تماشاگران سپاهان ظلم شد. در هیچ ورزشگاهی در دنیا طبقه بالای تماشاگران تیمی به حریف داده نمی‌شود و معمولا در بازی‌ها قسمتی از ورزشگاه در اختیار میهمان و قسمتی به میزبان اختصاص دارد.

رییس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: این رفتارها از سوی وزارتخانه نوعی جانبداری از یک تیم خاص است؛ این‌گونه رفتارها برای مردم قابل قبول نبود، برای نمایندگان نیز پذیرفتنی نیست؛ برخی تماشاگران سپاهان در آن بازی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند و برخی بازداشت شدند. با پیگیری‌های بنده و دوستان و بعد از گذشت دو روز، این پیگری‌ها منجر به آزاد شدن هواداران سپاهان شد.

احتمال استیضاح وزیر ورزش وجود دارد

لارگانی ادامه داد: سلطانی‌فر  وزیر ورزش توجیهاتی مطرح کردند مبنی بر اینکه نیروی انتظامی  نتوانسته تماشاگران را کنترل کند و از  دیوارها خود را به جایگاه فوقانی تماشاگران سپاهان که از قبل  خالی بود رساندند که حداقل این سخنان  برای بنده قانع کننده نبود.

وی افزود: استیضاح وزیر مربوط به راهکار کارگشایی نیست و جایگزین سلطانی‌فر تغییری را حاصل نمی‌کند و باید برای تکرار نشدن این اتفاقات فکری اساسی بشود و اگر به قانون نیاز است، باید در مجلس تصویب شود. علیرغم اینکه مجلس بارها بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را مطرح کرده اما از طرف دولت اقدامی نشده است.

 نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بعضی مسابقات رفتارهایی انجام می‌گیرد که در شان  مردم شریف و بزرگوار ایران نیست  و نیازمند دقت بیشتری در برگزاری مسابقات فوتبال است به ویژه در بحث درصد حضور تماشاگران حتی اگر فضا برای حضور تماشاگران میزبان وجود نداشت فضای تماشاگران تیم مهمان را در اختیار آن‌ها قرار ندهند که دوباره این رفتارها انجام نگیرد.

وی در رابطه با حق پخش تلویزیونی که باید به باشگاه‌ها پرداخت شود، افزود: پیرامون مباحث حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها، رییس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش به همراه رییس صدا و سیما در جلسات کمیسیون فرهنگی شرکت کردند ولی هنوز که فعالیتی انجام نشده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر ورزش و جوانان استیضاح نمی‌شود

ورزشکاران حامی فلسطین قهرمانان عرصه سیاست هستند/ استیضاح حق مجلس است

کد خبر 379276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.