حمله خرس به یک زن در لردگان/ قاتل آتیلای ۴ ساله اعدام شد

عفو و تخفیفت مجازات ۵۸۲ نفر از محکومان تعزرات با موافقت رهبری، ۱۵ سال مطالبات معوق فرهنگیان، افزایش ناباروری در مردان و اجرای حکم اعدام قاتل آتیلای ۴ ساله را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه ۲۸ بهمن سال ۹۱، مأموران کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در تماس با بازپرس کشیک قتل از قتل پسر ۴ ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های پایتخت خبر دادند. بررسی‌ها نشان می‌داد که زوج میانسالی، این پسر کوچولو را در حالی که آثار ضرب و جرح روی بدنش بود به بیمارستان انتقال داده‌اند اما ساعتی بعد وی جان باخته است.

بدین ترتیب تحقیقات آغاز شد و در گام نخست کارآگاهان به سراغ این زوج رفتند. زن میانسال به پلیس گفت: پسرمان به‌نام «کامران» ۲۶ ساله حدود دو هفته پیش این پسر بچه را که آتیلا نام داشت به خانه آورد. می‌گفت پسر یکی از دوستانش است و از آنجا که پدر و مادرش جدا شده‌اند و کسی نبوده که از بچه نگهداری کند او را به خانه ما آورده بود.

ما با این موضوع مخالفت کردیم اما کامران گفت تا زمانی که وضعیت زندگی پدر و مادر آتیلا مشخص شود او نزد ما بماند. تا اینکه امروز صبح پسرم در حالی آتیلا را به خانه آورد که بیهوش و زخمی بود و به همین علت از ما درخواست کرد تا کودک را هرچه سریع‌تر به بیمارستان برسانیم.

باتوجه به اظهارات زوج میانسال، کامران بازداشت شد. مرد معتاد به پلیس گفت: " آتیلا حاصل ارتباط نامشروع زن و مرد جوانی بود. پدر آتیلا را می‌شناختم و او به خاطر مشکلات مالی و مصرف مواد مخدر کودک چهارساله خود را نزد من گذاشت. روز حادثه، پسرعمویم با من تماس گرفت و از من خواست برای کمک در اسباب کشی به شهرک اندیشه بروم. من هم آتیلا را با خودم بردم و در راه بازگشت متوجه شدم که روی صندلی ماشین ادرار کرده است.

خیلی عصبانی شدم و کتکش زدم چون مواد کشیده بودم متوجه نبودم چه کار می‌کنم. وقتی به خودم آمدم که بچه نفس نمی‌کشید، بلافاصله به خانه رفتم و از پدر و مادرم خواستم آتیلا را به بیمارستان برسانند."

اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که آتیلا قبل از مرگ مورد آزار و اذیت نیز قرار گرفته است. کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را نیز خفگی اعلام کردند. بدین ترتیب پرونده متهم جنایتکار برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. در پایان جلسه محاکمه، قضات کیفری، متهم را به اتهام آزار و اذیت پسر ۴ ساله به اعدام و به خاطر قتل به قصاص محکوم کردند.

با تأیید حکم و با گذشت ۷ سال از این ماجرای هولناک سرانجام کامران صبح روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه سال جاری در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.

عفو و تخفیف ۵۸۲ نفر از محکومان تعزیرات با موافقت رهبری

علی رضا نورنژاد مدیرکل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی از عفو و تخفیف مجازات ۵۸۲ نفر از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی با موافقت رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید فطر خبر داد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر تعداد ۶۹۱ نفر از محکومین محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سراسر کشور مورد عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته که از این تعداد، ۵۸۲ نفر از محکومین سازمان تعزیرات حکومتی مشمول عفو یا تخفیف مجازات واقع شده‌اند.

وی افزود: با دستور ریاست عالی سازمان این حکم برای اعمال به ادارات کل اجرایی سراسر کشور ابلاغ شد.

ناباروری مردان در حال افزایش است

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به شیوع ناباروری در مردان، گفت: میزان ناباروری در مردان باتوجه به تغییر شیوه زندگی در حال افزایش است.

به گفته دکتر کاوه سلطانزاده بالا رفتن سن ازدواج و تاخیر در تصمیم برای بچه دار شدن هم از دیگر عواملی است که احتمال ناباروری در مردان را افزایش می دهد و همچنین عوامل محیطی از جمله حرارت بالای محیط، مواد غذایی مصرفی مضر، شغل یا سروکار داشتن با مواد شیمیایی و سرب، بر ناباروری بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد زوجین ایرانی دچار ناباروری هستند، به مردان توصیه کرد که زودتر ازدواج کنند و همچنین زودتر به دنبال بچه دار شدن باشند تا دچار مشکلاتی در زمینه ناباروری نشوند.

به گفته این پزشک متخصص کسانی که مواد غذایی چرب یا فست فود و گوشت قرمز زیاد مصرف می‌کنند یا میوه و سبزی کمتری مصرف می‌کنند، احتمالاً ابتلا به ناباروری در آنان بیش از سایرین است.

آموزش و پرورش ۱۵سال مطالبات معوق دارد

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع "چالش های پیش روی وزیر جدید آموزش و پرورش" شامگاه گذشته روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت با بیان اینکه اولویت وزیر آموزش و پرورش آینده باید عمل به رهنمون های رهبری، سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی باشد که در همه اینها " معلم"، محور است گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان، بیش از ۱۵ سال است که پرداخت نشده و دولت به فرهنگیان بدهی دارد که تا پرداخت نشود هیچکدام از اسناد بالادستی قابل اجرا نیست، زیرا معلم خسته است و انگیزه ندارد.

وی افزود: در ۴۲ سرفصل از جمله خرید خدمات، حق الزحمه امتحانات، پاداش پایان خدمت بازنشستگان، حق مهدکودک، پول لباس خدمتگزار، ایاب و ذهاب در مناطق محروم و… بدهی معوق وجود دارد و سرپرست جدید باید شرط بگذارد که ابتدا مطالبات باید پرداخت شود و در غیراینصورت نباید وزارت را قبول کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: سرپرست جدید باید شرط کند که دولت مطالبات فرهنگیان را با یک چک واریز کند و در غیر اینصورت نمی تواند برنامه ها را اجرا کند.

حمله یک قلاده خرس وحشی به یک زن

یوسف خلیل مقدم مدیر بیمارستان شهدای لردگان از حمله یک قلاده خرس وحشی به یک زن ۵۰ ساله در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: این حادثه روز گذشته در منطقه پشتکوه فلارد در اطراف کوه ریگ رخ داد اما هم اکنون حال عمومی مصدوم مساعد و در بیمارستان تحت مراقبت‌قرار دارد.

وی گفت: پس از اطلاع از این حادثه کارشناسان واحد پیشگیری مراقبت از بیماری های شبکه بهداشت و درمان به اورژانس بیمارستان مراجعه و اقدامات اولیه شامل شست و شو، تزریق واکسن و ایمونوگلوبین ضد هاری را بر روی بیمار انجام دادند.

شهرستان لردگان در ۱۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد، این منطقه بدلیل دارا بودن جنگل و منابع طبیعی بکر، یکی از زیستگاه‌های حیات وحش در ایران به شمار می‌رود.

۲ کشته و یک مجروح در تصادف محور اصفهان-شیراز

واژگون شدن سواری پژو در محور"اصفهان-شیراز" به مجروح شدن کودک ۸ ساله و نیز جان باختن دو نفر منجر شد.

سرهنگ حسین پورقیصری در این باره اظهار کرد: ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب گذشته، سامانه ۱۱۰ پلیس به گشت بررسی صحنه های تصادفات جاده ای خبر واژگونی یک دستگاه سواری پژو در محور "اصفهان-شیراز"  را اعلام کرد که بلافاصله ماموران به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه براثر وقوع این حادثه جاده ای، راننده و یکی از سرنشینان خودرو جان خود را از دست دادند همچنین کودک ۸ ساله ای که سرنشین خودرو بود نیز در این سانحه مصدوم شد. علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات پلیس راه "اصفهان-شیراز" عدم توجه به جلو اعلام شده است.

کد خبر 379270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.