خانه‌های بازیافتی برای حیوانات شهری!

شرکت خرده‌فروشی محصولات خانگی IKEA در همکاری با استودیو خلاقیت Mother، اقدام به راه‌اندازی پروژه جدیدی با عنوان "خانه‌های وحشی برای حیوانات وحشی" کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هرچند مهاجرت به حومه شهرها به منظور داشتن آرامش بیشتر، زندگی سالم‌تر و نزدیکی با طبیعت، خصوصا در میان جوانان رو به افزایش است ولی نباید فضاهای سبز و تنوع زیستی شهرها نادیده گرفته شود. به همین منظور شرکت IKEA، نه تنها لوازم خانگی بلکه خانه‌هایی برای خزندگان، پرندگان و موجوات پشمالو تهیه می‌کند.

در جشن افتتاح فروشگاه بزرگ و دائمی IKEA Greenwich در سوئد، تیمی متشکل از شرکت IKEA، استودیو Mother و هنرمندان محلی تصمیم گرفتند که به تولید مجموعه‌ای کاملا جدید و بی‌سابقه از وسایل و اثاثیه بپردازند؛ خانه‌هایی برای حیوانات وحشی. پس از تهیه میلیون‌ها و شاید میلیاردها نمونه در سراسر جهان، IKEA تصمیم گرفت که تمرکز خود را بر ایجاد لوازم خانگی و خانه‌های به اصطلاح "وحشی‌" برای حیوانات در دل طبیعت قرار دهد؛ مجموعه کاملی که مخصوص قرارگرفتن در فضای بیرونی و برای استفاده حیوانات وحشی طراحی می‌شود. این فروشگاه نه تنها زباله‌های رودخانه تایمز را جمع‌آوری می‌کند، بلکه بر افزایش تولیدات پایدار، بازیافت و حیات وحش محلی (شهری) نظارت دارد.

در حال حاضر این مجموعه وسایل شامل هفت نوع خانه می‌شود که عبارتند از Dom، Bughattan، Fladdermosshus، Honey I'm Home!، Månstråle، Pipi و The Bug Bud که به منظور استفاده حیوانات مختلف ایجاد شده است. برای مثال Dom، به منظور جذب پرندگان کوچک همچون سینه سرخ جنگلی و Pipi با هدف آویزان شدن خفاش‌ها و نشستن پرندگان در طول روز طراحی شده است. Beep Studio نیز به طراحی آشیانه Månstråle پرداخته و آن را در ارتفاعات مناسب برای پرندگان قرار داده است. هدف از ساخت این خانه‌ها که از لوازم قابل بازیافت IKEA و با طراحی طراحان بومی ساخته شده است، ایجاد حس لذت برای همسایگان جدید فروشگاه در زمان استفاده از این خانه‌های شگفت‌انگیز است.

کد خبر 379269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار US ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    عالی