کمیته‌ای برای دفاع از حقوق شوراها تشکیل شود

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: با منعطف ساختن نظر دولت ومجلس به سمت و سوی این نهاد مردمی بیش از پیش در رفع محرومیت ها و گسترش توسعه پایدار و ایجاد اشتغال گام برداریم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، عباس محمدصالحی در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس مرکز حل اختلاف برگزار شد شوراهای اسلامی را حلقه ارتباط بین دولت و مردم معرفی  و اظهار کرد: شوراها در گسترش توسعه سیاسی و نهادهای مدنی نقطه عطفی محسوب می شوند. درمدیریت محلی کشور تاثیر بسزایی دارند. اما متاسفانه این نهاد مقتدر ومردمی در خزان بی توجهی دولتمردان و مجلس و گاه قوه قضائیه پژمرده و افسرده می شوند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی به آنچه که درقانون اساسی آمده است دست نیافته است، گفت: اکنون فرصتی ناب در اختیار داریم. تا با واگذاری اختیارات قانونی شوراهای اسلامی در جهت رسیدن به دستاوردهای بالای نظام جمهوری اسلامی بیشتر بکوشیم. با منعطف ساختن نظر دولت ومجلس به سمت و سوی این نهاد مردمی بیش از پیش در رفع محرومیت ها و گسترش توسعه پایدار و ایجاد اشتغال گام برداریم.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها در ادامه سخنان خود به پاره‌ای مشکلات فرا روی شوراها اشاره کرد و بحث ماموریت اعضا را جهت شرکت در جلسات یکی از مشکلات آن ها برشمرد و تصریح کرد: بارها این مهم به مسئولین مطرح شده ولی هنوز این معظل باقی مانده است.

عباس محمد صالحی پیشنهاد کرد: کمیته‌ای برای دفاع از حقوق شوراها تشکیل شود.

وی بحث ورود سازمان بازرسی به شورا وشهرداری را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: چرا باید سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری مصوبات شوراها را که روند خود را به صورت قانونی طی کرده است باطل کند.

کد خبر 379266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.