همکاری ایران و اتریش در آموزش گردشگری

مسئولان بلند پایه معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و مقامات وزارت فدرال گردشگری اتریش در راستای ایجاد همکاری‌های بین المللی در آموزش گردشگری تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ‌اتریش جز اولین کشورهایی بود که پس از برجام برای توسعه گردشگری با ایران ابراز تمایل کرد و در همان ابتدا فایننس یک میلیارد یورویی در این جهت تخصیص داد. همچنین در همان دوران هیاتی برای کمک به توسعه گردشگری کوهستان از اتریش به ایران آمدند. اکنون و پس از برگزاری نشست‌های مشترکی بین مسئولان معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و وزارت گردشگری اتریش این همکاری‌ها وارد فاز تازه‌ای شده است.

زاهد شفیعی، ‌ مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کارگروه مشترک گردشگری ایران و اتریش حضور دارد، ‌ درباره جلسات مشترک با مسئولان وزارت گردشگری اتریش که در وین برگزار شد گفت: بر اساس توافق صورت گرفته موسسه بین‌المللی و معتبر آموزشی "وی‌فی (WIFI)"  که ضمن طراحی بیش از ۵۰  مدل آموزش تخصصی گردشگری، مسئولیت تعلیم سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر را در کارنامه خود داراست به ایران خواهد آمد. این فرصتی مغتنم جهت ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی بخش گردشگری به شمار می‌آید که با رایزنی‌های صورت گرفته، زمینه حضور و همکاری آن در ایران فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه "وی‌فی" به عنوان برندی بین‌المللی علاوه بر اتریش در بسیاری از کشورهای اطراف نیز خدمات آموزشی ارائه می‌کند و مدرک ارائه شده آن، از سوی بسیاری از کشورها همانند چین و غیره مدرک معتبری محسوب می‌شود؛ اظهار کرد: بر این اساس مصوب شد "وی‌فی" ضمن هدایت و مدیریت وزارت گردشگری، چارچوب همکاری‌های مشترک در حوزه آموزش‌های گردشگری ایران را ارائه نماید و با تعیین و ارائه دوره‌های مورد نظر، اساتید، محتوا و سرفصل‌های احتمالی به طرف ایرانی، روش اعزام اساتید و هزینه‌ها را در پروتکل بررسی کند.

مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری درباره سایر دستاوردها و مصوبات این نشست تصریح کرد: به‌روزرسانی محتوای دوره‌های آموزشی گردشگری با کمک وزارت گردشگری اتریش، طراحی دوره‌های جدید بر اساس مدل توسعه گردشگری ایران و نیازهای کنونی در بازار، بازنگری محتوای دوره‌های فعلی در راستای کاربردی‌تر و به روزرسانی شدن آنها منطبق با استانداردهای جهانی، تولید محتوا برای دوره‌های کاربردی، اعزام مشاور برای طرح‌های ملی ایران همانند طرح برند، حساب‌های اقماری، برنامه ملی و نیز موضوع حمایت از کسب و کارهای کوچک نیز بخش دیگری از نتایج تلاش هیات ایرانی برای کسب امتیازهای تاثیرگذار و مورد نیاز خدمات گردشگری کشور بوده است.

همچنین محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری و مسئول هیات ایرانی اعزام شده به اتریش درباره تفاهم‌های جدید دو کشور خاطرنشان کرد:‌ آنچه بین ایران و اتریش امضا شده چندین بند دارد که بر آن اساس طرفین بر حفظ و تدوام همکاری‌های گردشگری دو کشور با توجه به تفاهم‌نامه همکاری مشترکِ امضا شده که سند بالادستی محسوب می‌شود، تاکید کردند.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته، ‌گفت:‌ تبادل تجربه در گردشگری کوهستان، گردشگری سلامت، بازاریابی و تبلیغات و استانداردسازی مشاغل خدمات‌دهنده در گردشگری تا کنون در کارگروه مشترک گردشگری ایران و اتریش انجام شده است. همچنین سومین نشست کارگروه همکاری‌های گردشگری ایران و اتریش در سپتامبر ۲۰۱۹ در ایران برگزار خواهد شد و هیأتی از وزارت گردشگری و توسعه پایدار این کشور به همراه فعالان بخش خصوصی آن به ایران سفر خواهند کرد. در دور سوم نشست‌ها "گردشگری کوهستان" و "اکوتوریسم و اکولوژها" پیگیری خواهد شد.

لاریجانی در پایان افزود: علاوه‌ بر امضای تفاهم‌نامه‌ها، ‌از هر فرصتی برای رایزنی و مذاکره با مقامات این کشور درباره تهسیل روادید، تشویق آژانس‌های اتریشی برای همکاری با ایران، تشویق تلویزیون‌های ملی و خصوصی اتریش برای معرفی جاذبه‌های ایران، برگزاری تورهای آشناسازی از اینفلوئنسرها و آژانس‌های اتریشی در ایران، استفاده شد. مقامات دانشگاه‌های گردشگری اتریش شناخت خوبی از دانشگاه آزاد و علم و فرهنگ ایران و اثر آن‌ها در آموزش گردشگری دارند که پیشنهاد شد برای بازدید از این ظرفیت به ایران سفر کنند.

کد خبر 379264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.