فرونشست توده گرد و غبار، زمان بر است

رییس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اعلام اینکه کیفیت هوای کلانشهر اصفهان امروز با میانگین ۲۰۱ در شرایط بسیار ناسالم است، گفت: شدت این پدیده با توجه به اینکه وزش باد وجود ندارد، به تدریج کاهش می یابد اما فرونشست توده گرد و خاک و ذرات منتشر شده در هوا کمی زمان بر است.

بابک صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فعال شدن برخی از کانون های داخلی گردوغبار ارتباطی به تالاب گاوخونی ندارد، اظهار کرد: کانون پدیده گرد و غبار امروز در سطح استان، جنوب استان سمنان بوده است که بیشتر اصفهان و یزد را درگیر کرد و براین اساس شاخص کیفی هوا افزایش یافت.

وی افزود: بنابر گفته مسئولان هواشناسی کانون داخلی سمت شهرستان نطنز فعال شده اما پدیده غالب از سمت استان سمنان شکل گرفته است.

رییس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: غلظت ذرات معلق از ساعت یک بامداد امروز افزایش یافت و در ساعت سه بامداد به اوج  رسید، در ساعات صبح این غلظت نوساناتی داشت و تا ساعت ۱۲ ظهر روند آن افزایشی بود اما از ظهر امروز این روند کاهش یافته است.  

صادقیان با اشاره به اینکه براساس پیش بینی هواشناسی پدیده گرد و غبار تا فردا تدوام خواهد داشت، افزود: شدت این پدیده با توجه به اینکه وزش باد وجود ندارد، به تدریج کاهش می یابد اما فرونشست توده گرد و خاک و ذرات منتشر شده در هوا کمی زمان بر است.

رییس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوا طی بیست و چهار ساعت منتهی به ظهر امروز در کلانشهر اصفهان با میانگین ۲۰۱ در وضعیت بسیار ناسالم ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوا امروز در دیگر شهرهای استان نیز ناسالم است، براین اساس کیفیت هوا در زرین شهر و لنجان با میانگین ۱۸۰، دولت آباد با میانگین ۱۷۲، سجزی با میانگین ۱۹۳، شاهین‌شهر با میانگین ۱۶۷، مبارکه با میانگین ۱۳۹ در وضعیت ناسالم برای عموم و در شهرهای نجف آباد و خمینی شهر به ترتیب با میانگین ۱۳۱ و ۱۱۹ در وضعیت ناسالم برای گرههای حساس گزارش شد.

بیشتر بخوانید:

شرق و شمال اصفهان کانون گرد و غبار است

برخی کانون‌های استانی گرد و غبار فعال شده است/ فردا تعطیل نیست

شاخص کیفی هوا به ۳۶۴ رسید/ تردد غیر ضروری نکنید

کد خبر 379258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.