ایجاد مثلث ذیحسابی، بازرسی و حراست برای نظارت بر مسائل مالی

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: یکی از برنامه‌های اصلی معاونت مالی شفاف‌سازی, انضباط مالی و سلامت اداری است و در این راستا یکی از ارکان تحقق این مهم, ذی‌حسابان هستند.

به گزارش ایمنا، عبدالحمید امامی در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورا که به انتخاب ذی‌حساب دو شهرداری تهران اختصاص داشت، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی معاونت مالی شفاف‌سازی، انضباط مالی و سلامت اداری است و در این راستا یکی از ارکان تحقق این مهم ذی‌حسابان هستند.

وی ادامه داد: ما برای اینکه بخواهیم محیط شهرداری سالم‌تر از گذشته باشد باید دو مورد را مدنظر قرار دهیم؛ نخست انتخاب مدیران ارشد از سوی عالی‌ترین رده مدیریت شهرداری است که این انتخاب باید با حساسیت صورت گیرد تا افراد شایسته و ذی‌صلاح انتخاب شوند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: موضوع مهم دیگر، بدنه شهرداری است که این بخش باید به صورت سیستم محور و ضابطه‌مند  عمل کند تا هر چه بیشتر از نفوذ افراد و امضاهای طلایی جلوگیری به عمل آید و این امر از طریق نظارت مالی و ذی‌حسابی شهرداری صورت می‌پذیرد.

امامی افزود: در همین راستا در نظر داریم مثلثی بین سه مجموعه ذیحسابی، بازرسی و حراست تشکیل دهیم تا به طور جامع، مسائل مالی و دیگر موارد را در مناطق و شرکت‌ها کنترل کنند تا به این طریق به تحقق اهدافی که اشاره شد، کمک شود.

وی با اشاره به سوابق محمدرضا زارعلی در حوزه مالی گفت: زارعلی دارای سوابق طولانی در حوزه مالی اقتصادی و ذی‌حسابی بوده که نسبت به مدیرکل‌های قبلی خارج از مجموعه شهرداری، این نقص را می‌تواند جبران کند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد: باید افراد شایسته و واجد شرایط به عنوان گزینه‌های ذی‌حسابی به شورای شهر معرفی شوند تا هر چه بیشتر در ارائه خدمات موردنظر موفق شویم.

در پایان این جلسه محمدرضا، زارعلی به‌عنوان ذی‌حساب دو شهرداری تهران با ۱۳ رای انتخاب شد.

کد خبر 379256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.