۵۰۰ هزار اصفهانی در طرح ملی کنترل فشار خون شرکت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: انتظار داریم دو میلیون نفر از مردم اصفهان در طرح ملی کنترل فشار خون شرکت کنند.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در استان اصفهان اظهار کرد: در این استان یک هزار و ۴۰ مرکز ثابت، ۲۰۰ مرکز بهداشت درمانی، بیمارستان‌های بخش خصوصی و دولتی و بسیج مردمی خدمات کنترل فشار خون را به صورت رایگان انجام می‌دهند.

وی در خصوص سطح استقبال مردم از این طرح ملی گفت: تا به حال حدود ۵۰۰ هزار نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند که برای هفته اول آمار بدی نیست، اما انتظار ما بیشتر است و این آمار به دلیل کمتر رسانه‌ای شدن این طرح بود و برای همین ما از رسانه ملی و رسانه‌های دیگر گله داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این طرح تا ۱۷ تیر ادامه دارد، ادامه داد: پیش بینی ما مراجعه دو میلیون نفر برای گرفتن فشار خون است که این آمار دور از انتظار هم نیست.

حیدری با اشاره به اهداف این طرح تصریح کرد: فشار خون بالا منشا بسیاری از بیماری‌هاست و ۵۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا از آن مطلع نیستند، از طرفی این بیماری بسیار ساده قابل کنترل است و گرفتن فشارخون و کنترل آن می‌تواند کمک شایانی به حفظ سلامتی شخص کند.

وی در پایان ضمن اشاره به لزوم گرفتن فشارخون گفت: من به همه مردم توصیه می‌کنم تا با شرکت در این طرح فشار خون خود را بگیرند تا در صورت ابتلا به آن راه‌های کنترل و درمان را پیش بگیرند.

کد خبر 379251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.