شرق و شمال اصفهان کانون گرد و غبار است

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به علت وقوع گردوغبار امروز در سطح استان، گفت: براساس تصاویر ماهواره ای کانون های گردوغبار در قسمتهای شرق و شمال استان فعال بوده است، درحقیقت این پدیده از جنوب استان سمنان شکل گرفته و در شرق اصفهان به ویژه در سجزی برشدت آن افزوده شده است.

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نیمه شب گذشته توده گرد وخاک در مرز استان های اصفهان و سمنان شکل گرفت اظهار کرد: این پدیده به علت سرعت وزش باد در نیمه جنوبی استان سمنان سریع گسترش یافت و با رسیدن به استان اصفهان به ویژه در منطقه سجزی و نواحی شمالی این پدیده تقویت شد و صبح امروز بیشتر مناطق استان را درگیر کرد.

وی افزود: براساس نقشه های هواشناسی پدیده گرد و غبار تا نیمه نخست روز یکشنبه تداوم خواهد داشت و به تدریج ازغلظت آن کاسته می شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا یکی از کانون های داخلی گردو غبار تالاب گاوخونی بوده است یا خیر، اظهار کرد: نمی توان گفت که فقط گاوخونی بوده اما براساس تصاویر ماهواره ای کانون های گرد و غبار در قسمت های شرق و شمال استان فعال بوده است، در حقیقت این پدیده از جنوب استان سمنان شکل گرفته و در شرق استان اصفهان بر شدت آن افزوده شده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه وقوع گرد و غبار در استان پدیده ای نادر نیست، خاطرنشان کرد: در فصل تابستان و با توجه به تغییر الگوی جهت باد این پدیده به وجود می آید اما برخی اوقات به قسمت های مرکزی می رسد و خیلی وقت ها در شرق می ماند این بار نیز بیشتر مناطق استان را درگیر کرده است اما پدیده ای طبیعی است که با وزش بادهای شرقی بر شدت ان افزوده می شود.

بیشتر بخوانید:

برخی کانون‌های استانی گرد و غبار فعال شده است/ فردا تعطیل نیست

گرد و غبار تا پایان امروز در اصفهان می‌ماند/ریزگردها قابل پیش‌بینی نبود

شاخص کیفی هوا به ۳۶۴ رسید/ تردد غیر ضروری نکنید

کد خبر 379250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.