اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به روستای محروم هوک

شهرضا _ بخشدار شهرضا از اختصاص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل زیرساخت‌های روستای هوک این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حسین بهزادفر در حاشیه بازدید از منطقه عشایری هوک این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مهمترین نیازهای این منطقه محروم بررسی شده است و نهایتا تا دو سال آینده برطرف خواهد شد.

وی از اختصاص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه تامین آب شرب مجموعه مدیریت بحران این روستا خبر داد و افزود: بخش مهمی از خدمات ارایه شده به عشایر در حوزه اجرای طرح‌های عمرانی است و در سال ۹۷ پروژه‌هایی مانند زیرسازی جاده هرندی - هوک و گازرسانی در این زمینه اجرا شده است.

بخشدار شهرضا اضافه کرد: در آینده با توجه به اعتبارات پیش‌بینی شده، تسهیلات بهتری برای واگذاری تانکرهای آب و پکیج خورشیدی در نظر گرفته می‌شود.

بهزادفر با اشاره به ارائه طرح‌هایی برای ساخت سر پناه در مراتع عشایری، یادآور شد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در این زمینه، واگذاری مسکن‌هایی را به همراه مرتع به عشایر بررسی می‌کند تا از گسترش ساخت‌وساز بی‌رویه جلوگیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ اصالت زندگی عشایری، تصریح کرد: باتوجه به اندک بودن سیاه‌چادرهای عشایری، چادرهای برزنتی از طرف جمعیت هلال‌احمر شهرستان توزیع می‌شد، اما در حال حاضر توزیع این نوع چادرها متوقف شده و باید منتظر اختصاص اعتبارات جدید در این زمینه باشیم.

کد خبر 379234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.