برخی کانون‌های استانی گرد و غبار فعال شده است/ فردا تعطیل نیست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام جزییات جلسه کارگروه استانی شرایط اضطراری آلودگی هوا، گفت: شرایط گردو غبار تا فردا ادامه دارد اما هنوز تصمیمی مبنی بر تعطیلی ادارات و سازمان های استان گرفته نشده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جزییات نخستین جلسه کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: در بررسی ها مشخص شد کانون گرد و غبار  و وزش باد از بیرون استان و از سمت یزد و سمنان شکل گرفته با این وجود برخی از کانون های استانی نیز فعال شده است.

وی افزود: در این جلسه آخرین وضعیت شاخص کیفی هوا و اقداماتی که سایر سازمان ها و ارگانها برای کاهش خطر ناشی از آلودگی هوا باید انجام دهند، مورد بررسی قرار گرفت که براین اساس توصیه می شود شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضروری در سطح شهر جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: رعایت الگوی مصرف سوخت، کاهش استفاده از وسایل نقیله شخصی، جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری، کنترل دقیق خودروهای فاقد برگه معاینه فنی، تشدید اعمال محدوده ترافیکی برای تردد خودروها، جلوگیری از هرگونه فعالیت بدنی و ورزش های همگانی در محیط های باز، نظارت ویژه و جلوگیری از سوزاندن شاخ و برگ درختان، استقرار پایگاه‌های درمانی در شهر، کاهش فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و تجاری که در تشدید آلودگی هوا نقش دارند از جمله مصوبات این جلسه بود.

شیشه فروش با بیان اینکه ۱۶ کانون گرد و غبار در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: در جلسه امروز تاکید شد دو اداره کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان با استانهای یزد، قم و سمنان برای اجرای مشترک طرح‌های پیشگیری از گرد و غبار در ان مناطق همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اداره کل منابع طبیعی استان ۳۰۰ هزار هکتار  در سطح اصفهان جنگل کاری و مالچ پاشی کرده بود، افزود:امسال نیز یک هزار هکتار از اراضی بیابانی جنگل کاری و مالچ پاشی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه براساس پیش بینی هواشناسی به تدریج از عصر امروز تا فردا از شدت پدیده گرد وغبار کاسته خواهد شد،  گفت: در حال حاضر مناطق شمالی استان از جمله شاهین‌شهر، برخوار،کاشان، نایین اردستان درگیر گرد و غبار است و این پدیده به تدریج به سمت مناطق غربی استان کشیده می شود که مدیریت بحران برای آن مناطق دستور العمل ویژه مدیریت بحران صادر کرده است.

شیشه فروش با بیان اینکه هنوز تصمیمی مبنی بر تعطیلی ادارات و سازمان های استان گرفته نشده است ،اظهار کرد: اعلام تعطیلی بستگی به شرایط دارد که در صورت لزوم اطلاع رسانی خواهد شد.  

بیشتر بخوانید:

گرد و غبار تا پایان امروز در اصفهان می‌ماند/ریزگردها قابل پیش‌بینی نبود

شاخص کیفی هوا به ۳۶۴ رسید/ تردد غیر ضروری نکنید

کد خبر 379232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.