نخستین نهج البلاغه برای نابینایان منتشر شد

نهج البلاغه بریل در۱۷ جلد که ۱۰  جلد شامل خطبه ها،۴ جلد نامه ها و۳ جلد حکمت ها است برای نابینایان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،سید مرتضی نیک زاد در نشست خبری چاپ اولین نهج البلاغه به خط بریل در جهان اسلام که امروز_ ۲۵ خردادماه_ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: موسسه خیریه فرهنگی قرآنی روشن دلان ۱۵ سال است که در اصفهان فعالیت می کند و اولین موسسه ای است که در زمینه علوم قرآنی و معارف اسلامی در اصفهان راه اندازی شده است.

مدیر موسسه خیریه فرهنگی قرآنی روشن دلان با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم نابینایان داشتن قرآن با کیفیت به خط بریل بود، گفت: برای اولین بار قرآنی طه حسنی با خط بریل تنظیم شد؛ هر سه جز این قرآن داخل یه جلد قرار گرفته که ده جلد آن یک قرآن کامل است و رسم خط آن با استاندارد های بین المللی مطابقت دارد و زیر نظر مراجع ذی صلاح مجوزهای لازم برای آن گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه نابینایان به قرآن باترجمه نیز نیاز داشتند، ادامه داد: قرآن با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی تنظیم کردیم و چون خط بریل آن را پر حجم تر می کرد به همین دلیل پس از چاپ آن با ترجمه این قرآن در سی جلد منتشر شد.

نیک زاد افزود: پس از تنظیم قرآن به سراغ کتاب های دیگر رفتیم مانند صحیفه سجادیه که یک سمت آن متن عربی و سمت دیگر آن ترجمه فارسی حسین انصاریان است که در پنج جلد چاپ شد همچنین مفاتیح الجنان کتاب بعدی بود که با ترجمه جمعا ۳۶ جلد شد بدون ترجمه هم چاپ شد و ادعیه و زیارت برای افرادی که می‌خواهند سفر زیارتی بروند تعریف کردیم و دعاها و زیارت نامه های مشهد مقدس داخل یک جلد و دعا و زیارت نامه های های کربلا و نجف داخل یک جلد مناسب سازی شده و حتی کتاب دعای قطعه کوچک هم برای کیف روشن دلان تعریف کردیم که شامل قرآن دعا و زیارت نامه است.

مدیر موسسه خیریه فرهنگی قرآنی روشن دلان با بیان اینکه تمام کتاب ها را به چاپ رساندیم اما یک قسمت تمام نشده و حلقه مفقوده در کار بود، گفت: دوسال پیش  در گروه تحقیق وپژوهش گرد هم آمدیم تا حلقه مفقوده که نهج البلاغه بود را  با ترجمه محمد دشتی با خط بریل برای نابینایان آماده سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات در راه پر فراز و نشیب کمک شایانی می کند، اضافه کرد: در بهمن ماه  گذشته به مناسبت چهل مین سالگرد شکوه مند انقلاب اسلامی  میزبان ۴۰نفراز حافظان و قاریان قرآن نابینای کشور عراق و کویت بودیم که  نوید نهج البلاغه را دادیم که هفته گذشته بغداد نجف و کربلا با ذوق شوق تبریک و تقاضای نهج البلاغه را داشتند.

همچنین عصمت باقریان، کارشناس مسئول موسسه خیریه فرهنگی قرانی روشن دلان در این نشست، اظهار کرد: تیم شش نفره ای در طی دوسال این اثر ارزشمند با خط بریل مناسب سازی و در۱۷ جلد  آماده ارائه شده که ۱۰  جلد شامل خطبه ها،۴ جلد نامه ها و۳ جلد حکمت ها است.

وی ادامه داد: قیمت هرجلد ۳۵ هزارتومان برآورد شده چراکه نابینایان بتوانند تهیه کنند، قیمت اصلی سه چهار برابر بیشتر است و برای خرید باید به خود موسسه واقع در میدان قدس ابتدا خیابان علامه مجلسی کوچه ۱۲ مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا این نهج البلاغه بریل ساعت ۱۶:۳۰ شنبه ۲۵ خرداد ماه در کتابخانه مرکزی رونمایی می شود.

کد خبر 379230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.