۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
دانه معجزه‌گر!

دانه‌های کنجد، منبع غنی پروتئین، ویتامین و آنتی اکسیدان است و نقش موثری در درمان دیابت، فشار خون بالا و زخم‌های سوختگی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانه‌های کنجد در مقایسه با محصولات مشابه مانند بادام زمینی، سویا و کلزا بیشترین میزان روغن را دارد. بعضی خواص آن شامل درمان بیماری آلزایمر، کم‌خونی، ورم مفاصل، آب مروارید، یبوست، کلسترول بالا، ناباروری، یائسگی، پوکی استخوان، زخم معده، سرطان معده، سکته مغزی است هم‌چنین خوردن آن در پیشگیری از بیماری قلبی و کاهش وزن مؤثر است. پوست این دانه معجزه‌گر نیز برای درمان چروک پوست، ریزش مو، اضطراب، سرمازدگی، پسوریازیس، زگیل، بهبود زخم و جلوگیری از نیش حشرات استفاده می‌شود. در این گزارش با خواص دانه‌های کنجد برای سلامت بدن آشنا می‌شویم.

درمان سوختگی

کنجد دارای خواص ضد التهابی و آرام‌بخش است. بنابراین استفاده از پماد سوختگی حاوی روغن کنجد، هر چهار ساعت یک‌بار، سرعت درمان را بهبود می‌بخشد و باعث کاهش درد در مبتلایان به زخم‌های سوختگی می‌شود. علاوه بر این، مصرف دانه‌های کنجد به علت دارا بودن فیبر، ویتامین E، اسیدهای چرب غیراشباع و کلسیم در پیشگیری از فشار خون و کنترل آن موثر است.

درمان دیابت

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد جایگزین کردن روغن‌های مخصوص پخت و پز با روغن کنجد به مدت ۴۵ روز، باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می‌شود. دانه‌های کنجد به علت دارا بودن منیزیم در کاهش گلوکز خون موثر است و  خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

درمان التهاب لثه

قرقره کردن روزانه روغن کنجد در دهان، به مدت یک دقیقه و بلافاصله قبل از مسواک زدن در هنگام صبح، پلاک‌های دندانی و التهاب لثه را کاهش می‌دهد؛ پلاک دندانی، لایه‌ای نازک و چسبنده است که محلی برای رشد باکتری‌هاست و باعث ایجاد پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه می‌شود.

درمان سرفه

استفاده خوراکی از روغن کنجد به مدت سه روز قبل از خواب باعث کاهش سرفه در کودکان مبتلا به سرماخوردگی می‌شود. مصرف این روغن در هنگام  بروز سرفه‌های خشک مزمن، تنگی نفس و ناراحتی ریه توصیه می‌شود.

کد خبر 379222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.