اجرای بزرگ‌ترین طرح آبرسانی قطره‌ای در منطقه ۸

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان از احیای فضای سبز این منطقه خبر داد و گفت: بزرگترین طرح آبرسانی قطره‌ای در شهر اصفهان در منطقه هشت اجرا شده است.

سیدرسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته پروژه‌های بزرگی در حوزه فضای سبز و احیای انهار و حفظ پارک‌های محلی و شهری منطقه انجام گرفته که بسیاری از آنها هنوز هم در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: تنها در حوزه آبیاری تحت فشار بیش از ۱۴ کیلومتر از مسیر تحت پوشش آبیاری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال ترمیم و اصلاح شده است که مربوط به رفیوژ جنوبی خیابان بهارستان شرقی، چشمه کساره، مادی شاپسند و یونارت است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان ادامه داد: بیش از ۱۷ کیلومتر از فضای سبز منطقه نیز در سال ۹۷ تحت پوشش سیستم آبیاری قطره‌ای قرار گرفت و با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد ریال مادی‌های آسیاب، دوبرجه، شاپسند و یونارت، فردوان و آزادان از این طرح بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مذکور نیاز به یک پشتوانه آبی داشت که با تلاش‌های صورت گرفته در این راستا اعتبار یک میلیارد ریالی اختصاص یافت و منابع آبی شهید ردانی پور و پارک عباسی با تجهیز و ایزوله‌سازی به شبکه آبیاری فضای سبز افزوده شد.

هاشمیان با اشاره به درخواست‌های مکرر شهروندان در خصوص سدمعبر خودروهای حمل بار در کنار پارک گل محمدی گفت: کامیونت‌ها و خودروهای باربری که در محدوده میدان شهید علیخانی و پارک بزرگ گل محمدی سال‌ها برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند نیز با همکاری مراجع قضایی و با عملکرد همکاران رفع سد معبر منطقه، از این محل خارج شدند و سیمای نامناسب حضور ماشینهای باربری در این محل و در حاشیه پارک اصلاح شد.

وی افزود: طرح ساماندهی و احیا انهار سبز منطقه نیز با کاشت بیش از ۱۱۰۰ اصله درخت و درختچه با اعتبار بیش از دو و نیم میلیارد ریال در مادی‌های آزادان، شاپسند، آسیاب، دوبرجه، تیران و آهنگران و یونارت و تامه صورت گرفت که در نوع خود کم نظیر است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به تاکید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بر محله محور بودن خدمات شهرداری گفت: در سال‌جاری نیز کلنگ ایجاد بوستان‌های محلی متعددی در دستور کار است که خبر خوشی برای شهروندان این محلات خواهد بود.

کد خبر 379201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.