سنجش سلامت ۹۰ هزار نوآموز  اصفهانی در ۵۶ پایگاه فعال

رئیس اداره مدارس استثنایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سنجش سلامت ۹۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی و بدو ورود در قالب ۵۶ پایگاه اولیه در استان انجام می شود.

محسن الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انجام سنجش سلامت نوآموزان برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: نوبت گیری فرایند سنجش نوآموزان از ۱۸ خرداد ماه آغاز شده است و خانواده‌ها از یکم تیرماه می‌توانند ثبت نام نهایی نوآموزان را داشته باشند.

وی تصریح کرد: والدینی که فرزندان آنها نیمه دوم سال ۹۱ یا نیمه اول سال ۹۲ هستند می‌توانند امسال در سنجش سلامت برای پایه اول دبستان شرکت کنند.

رئیس اداره مدارس استثنایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این پیش ثبت‌نام به منزله ثبت نام قطعی نیست و فقط برای انجام  نوبت گیری نوآموز برای سنجش سلامت است و از اول تیرماه خانواده باید برای ثبت‌نام قطعی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سنجش سلامت ۹۰ هزار دانش آموز پیش دبستانی و بدو ورود در قالب ۵۶ پایگاه اولیه در استان انجام می‌شود، افزود: از این تعداد ۱۵ پایگاه در شهر اصفهان  فعال هستند و تعداد شش پایگاه تخصصی نیز در استان سنجش نو آموزان را بر عهده دارند که از این تعداد شش پایگاه دو پایگاه تخصصی در شهر اصفهان این وظیفه را انجام می‌دهند.

الماسی با بیان اینکه به طور میانگین حدود ۷۰ روزی کاری فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در استان اصفهان است، گفت: تعداد ۵۴۰ نفر نیرو در این پایگاه‌ها در پست‌های مختلف مشغول به کار هستند و قریب به ۱۲۰ هزار ساعت کاری را در ۵۶ پایگاه استانی انجام می‌دهند.

سنجش سلامت و شناسایی دانش آموزان خاص

وی با تاکید به اهمیت سنجش سلامت در شناسایی دانش آموزان با نیازهای خاص و مداخله بهنگام برای درمان آنها گفت: آمار سال گذشته  حاکی از آن است که از تعداد ۹۱ هزار ۷۰۰ نفر نو آموز و دانش آموز پیش دبستانی که سنجش سلامت برای آنها صورت گرفته است در مجموع ۱۳ هزار و ۱۸۱ نفر ارجاع هوش شدند که از این تعداد چهار هزار ۸۶۱ نفر بعد از تست تخصصی به مدارس عادی ارجاع  پیدا کردند.

الماسی ادامه داد: تعداد هفت هزار و ۳۰۰ دانش آموز دیر آموز بعد از شناسایی به آموزش عادی ارجاع داده شدند تا با فرصت تعیین شده برای مداخله بهنگام آنها اقدام شود و بتوانند بسته‌های آموزشی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سال قبل تعداد ۵۵۶ نفر به مدارس کم توان ذهنی ارجاع داده شدند، افزود: تعداد ۴۱ نفر از این تعداد دانش آموز اشخاصی بودند که با اختلال اوتیسم شناسایی شدند و از تعداد ۹۳ نفر دانش آموز نیازمند سمعک تعداد ۲۷ نفر دانش آموز نیازمند کاشت حلزون تشخیص داده شدند.

رئیس اداره مدارس استثنایی آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: سال گذشته با انجام سنجش سلامت نوآموزان ارجاع بینایی تعداد پنج هزار و ۲۲۴ نفر دانش آموز ارجاعی را داشتیم که تعداد هفت نفر به مدرسه نابینایان مراجعه کردند و تعداد ۵۹ نفر دانش آموز با استفاده کتب درشت خط مشکل تحصیلی‌شان برطرف شده است و ۱۰۷ نفر دانش آموز تحت درمان پزشکی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین سنجش سلامت نو آموزان در آمار سال قبل نشان داد که تعداد ۶۱۹ نفر دانش آموزدچار تنبلی چشم بودند و هزار و ۵۷۹ نفر دانش آموز نیازمند عینک تشخیص داده شدند و هزار ۴۵۱ نفر دارای عیوب انکساری بودند و مابقی دانش آموزان در این حوزه مشکلی نداشتند.

الماسی با اشاره به اینکه امسال حدود ۴۰ هزاردانش آموز پیش دبستانی و ۵۰ هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول را داریم، اظهار کرد: همه دانش آموزان پیش دبستانی که در سال گذشته سنجش سلامت را انجام دادند دیگر نیازی به انجام اینکار را ندارند.

کد خبر 379200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.