هنگام وقوع پدیده ریزگرد دوش بگیرید

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در مواقع وقوع پدیده ریزگرد تردد نکنید اما در صورت تردد بیش از یک ساعت بعد از رسیدن به منزل دوش بگیرید.

حسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن هشدار در خصوص پدیده ریزگردها در شهر اصفهان اظهار کرد: پدیده ریزگرد امروز به طور کلی از استان خارج می‌شود، اما شهروندان باید مواظب ریزگردها باشند و تا حد توان از ترددهای بی‌مورد و بدون ماسک در خیابان‌ها خودداری کنند و در صورت تررد توصیه می‌شود بعد از رسیدن به منزل حتما دوش بگیرند.

وی افزود: استفاده از ماسک های معمولی و بدون سوپاپ برای این وضعیت توصیه نمی شود و توصیه مؤکد ما نرفتن در مدت بیش از نیم ساعت بیرون از منزل و یا استفاده از ماسک های سوپاپ دار است.

صفاری با اشاره به اینکه احتمال تکرار این پدیده در آینده نیز است ادامه داد: درست است منشا این پدیده برای بیرون از استان است اما شهروندان در این موقعیت باید از استفاده‌ از خودروهایی با تولید آلاینده بالا خودداری کنند تا وضعیت ریزگرد ها تجدید نشود.

رییس مرکز بهداشت محیطی خاطرنشان کرد: شهروندان اصلا نباید این وضعیت را با هوای ابری و بدون آفتاب اشتباه بگیرند و به بیرون از منزل بیایند زیرا این پدیده خطرناک و مخرب است.‌

کد خبر 379194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.