آجر سفال بیشترین افزایش قیمت را در بین مصالح ساختمانی داشته است

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی گفت: به غیر از سیمان سایر مصالح ساختمانی افزایش قیمت ۵۰ تا ۱۲۰ درصدی داشته و آجر سفال در این میان بیشتر از سایر مصالح گران شده است.

ناصر محمدی جوزدانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان چندان محسوس و قابل توجه نبوده است، اظهار کرد: انحصاری در بازار تولید و فروش مصالح ساختمانی وجود ندارد اما گاهی برخی از کارخانه های تولید در انجمن های صنفی تصمیم به تغییرات قیمتی یا کاهش و افزایش تولید می گیرند.

وی افزود: در این بین هر تن سیمان ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است که این میزان تغییرات نسبت به افزایش قیمت سایر مصالح ساختمانی چشمگیر و قابل توجه نیست.

محمدی جوزدانی اضافه کرد: سایر مصالح ساختمانی افزایش قیمت ۵۰ تا ۱۲۰ درصدی داشته و آجر سفال در این میان بیشتر از سایر مصالح گران شده است. آجر نما نیز افزایش قیمت محسوسی را در بازار داشته و تولیدکنندگان عامل اصلی افزایش قیمت در بازار مصالح ساختمانی هستند و به نظر می رسد مجوزی برای این فعالیت خود ندارند.

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی با بیان اینکه هیچکدام از مصالح ساختمانی مورد استفاده در ایران وارداتی نیست و در کشور خودمان تولید می شود، خاطر نشان کرد: بازار مصالح ساختمانی در رکود تورمی به سر می برد و خرید و فروشی در آن صورت نمی گیرد.

محمدی جوزدانی ادامه داد: البته تقاضا برای خرید آجر در بازار اندکی افزایش پیدا کرده است اما به نظر نمی رسد کارخانه تولید آجر بتواند به صورت کامل پاسخگوی نیاز متقاضی باشد. قیمت مصالح ساختمانی تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده مسکن ندارد زیرا درصد مصرف آن به شدت پایین است.

وی اضافه کرد: سخت افزارهای ساخت مسکن که شامل مصالح ساختمانی می شود در برابر تاسیساتی همچون کابینت و شیرآلات قیمتی ندارند.

کد خبر 379192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.