کاروان حجاج اصفهانی از ۲۷ تیرماه اعزام می‌شود

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: در کل کشور اعزام‌ها از ۱۷ تیرماه شروع می‌شود و به احتمال زیاد اعزام زائران استان اصفهان از ۲۷ تیرماه آغاز می‌شود.

غلامعلی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اعزام زائران به حج امسال اظهار کرد: سهمیه کلی استان اصفهان در سال جاری شش هزار و ۷۶۰ نفر است که در قالب ۴۷ کاروان به خانه خدا اعزام می‌شوند.

وی در خصوص وضعیت این کاروان‌ها افزود: ۲۱ کاروان استان مدینه بعد و ۲۶ کاروان مدینه قبل است.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در خصوص تاریخ احتمالی اعزام زائران تصریح کرد: در کل کشور اعزام‌ها از ۱۷ تیرماه شروع می‌شود و به احتمال زیاد اعزام زائران استان اصفهان از ۲۷ تیرماه آغاز می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه همه زائران از لحاظ پزشکی تایید شده‌اند در خصوص موارد منع اعزام گفت: همه زائران معاینات لازم را انجام دادند و از لحاظ پزشکی منعی برای خروج نخواهند داشت اما آنچه باعث منع خروج می‌شود ممنوع‌الخروج بودن زائری به هر دلیل، همراه داشتن موادمخدر یا همراه داشتن داروهای ممنوعه باعث جلوگیری از خروج زائر از کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمهیدات پزشکی لازم برای اعزام درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: پزشکان توسط هیئت پزشکی اعزام و در مجموعه‌ها و هتل‌هایی که زائران استقرار پیدا می‌کنند مستقر می‌شوند و هر دو کاروان معمولا یک پزشک اختصاصی در اختیار دارد.

زاهدی در خصوص اعزام به عتبات عالیات گفت: این مورد با فراخوان‌هایی اعلام می‌شود و زائرین به سایت ثبت‌نام عتبات یا به دفاتر زیارتی مراجعه‌ و ثبت‌نام خود را بر اساس زمان‌بندی انجام می‌دهند و در موعد مقرر اعزام می‌شوند.

کد خبر 379189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.