اتحادیه صادرکنندگان استان اصفهان راه اندازی‌ می‌شود

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان از راه اندازی اتحادیه صادرکنندگان استان اصفهان خبر داد و گفت: در شرایط اقتصادی کنونی کشور که از یک طرف با تحریم و از طرف دیگر با کمبود ارز روبه‌رو هستیم، تقویت صادرات غیرنفتی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، بهرام سبحانی در نخستین نشست هم اندیشی صادرکنندگان استان اصفهان اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کنونی کشور که از یک طرف با تحریم و از طرف دیگر با کمبود ارز روبه‌رو هستیم، تقویت صادرات غیرنفتی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

وی هدف از تشکیل اتحادیه صادرکنندگان استان اصفهان را هم‌افزایی صادرکنندگان در راستای توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: تلاش  برای سامان دهی صادرات و بهبود کیفیت خدمات و حل مسائل و مشکلات پیش روی  صادرکنندگان  دیگر هدف راه اندازی این اتحادیه است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور پتانسیل صادرات چند برابر وضعیت کنونی را دارد و این اتحادیه ضمن برگزاری دوره های آموزشی می تواند به صادرکنندگان جهت دهی برای حضور موثر در بازارهای جدید را ارائه دهد.

راهی به غیر از توسعه صادرات نداریم

سید حسن قاضی عسگر معاون اقتصادی استانداری اصفهان در این نشست گفت: برای اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان راهی به غیر از توسعه صادرات نداریم و تشکیل این اتحادیه می تواند صادرات استان را هوشمندانه و منسجم سازد.

وی خواستار توجه ویژه به صادرات صنایع دستی استان اصفهان شد و گفت: بسیاری از آثار هنرمندان صنایع دستی در منازل انبار شده است و با جریان داشتن صادرات می توان شاهد رونق صادرات این آثار و تولیدات جدید بود.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان خواستار انتقال مسائل و مشکلات صادرکنندگان استان اصفهان در قالب این اتحادیه به استانداری در راستای حل مسائل شد و گفت: صادرکنندگان به عنوان قهرمانان ملی در جنگ اقتصادی نقش مهمی را در اشتغال زایی و رونق کسب و کار ایفا می کنند.

فرشته امینی، عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت: اتحادیه  صادرکنندگان استان اصفهان به صورت تخصصی و منسجم  خواستار پیگیری مسائل و مشکلات صادرکنندگان استان و توانمندسازی آنان است. 

 وی بازاریابی مستمر با کسب اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضا، مشارکت گروهی در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها و تهیه و تنظیم پیش نویس قوانین و مصوبات مرتبط با صادرات را یکی دیگر از اهداف راه اندازی این اتحادیه برشمرد و گفت: کمک به تحقق هدف‌های کمی و کیفی تعیین شده برای صادرات کالا، خدمات و جلوگیری از انجام رقابت‌های ناسالم در بازارهای هدف از دیگر اهداف راه اندازی این اتحادیه است.

امینی راه اندازی مرکز رشد صادرات اتاق بازرگانی اصفهان را یکی از اقدامات در راستای توسعه صادرات استان برشمرد و گفت: توانمندسازی تولیدکنندگان برای صادرات و تقویت شرکت‌های مدیریت صادرات می تواند بازارهای جدیدی برای محصولات تولیدی استان ایجاد کند.

نخستین نشست هم اندیشی صادرکنندگان استان اصفهان با حضور نایب رییس اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی استاندار با موضوع راه اندازی اتحادیه صادرکنندگان در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 379184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.