۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
گالری "تام" افتتاح شد

نقش جهان را همیشه به عنوان مهد و بستری برای جاری شدن فرهنگ و هنر می‌شناسند. از هنر های قدیمی مانند پارچه های قلم کار، مینا و قلم زنی تا هنر های نوظهور دیگر؛ سپاهان همیشه به رنگ هنر بوده است. تفاوتی ندارد زایند رود کم آب و خشک باشد یا پر آب، هنر در این شهر بی وقفه جاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هر کدام از خیابان های این شهر که قدم بزنید میتوان شاهد تبلور هنر به نوع و سبک خاصی باشید. هر هنر به سبک خودش در شهر جاری است، سینما و سالن های تئاتر علاقمندان را برای تماشای یک اثر هنری دعوت میکنند، در بخش هایی از شهر صنایع دستی به نمایش در می آیند و گالری ها همواره میزبان هنرمندان و هنر دوستان هستند.

از مهم ترین مکان هایی که هنرمندان در آن گرد هم جمع می‌شوند گالری ها هستند و این مسئله، علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار هنری اهمیت وجود گالری ها را دو چندان میکند. از همین رو است که گالری های متعددی همواره در نقش جهان، برای بقای هنر تلاش میکنند. روز گذشته(جمعه، ۲۴ خرادماه)گالری دیگری فعالیت خود را آغاز کرد.

اکنون کمی بالاتر از مار خفته زنده رود، در میانه خیابان حکیم نظامی و روبه روی دانشگاه پردیس هنر اصفهان گالری "تام" ایستاده است و نخستین نمایشگاهش را با آثار هنرمندانی چون ثمیلا امیر ابراهیمی، علیرضا باقی، طهمورث بهادرانی، فریبا فرقدانی، پری حکیم و یعقوب عمامه پیچ آغاز میکند. درب کوچک نمایشگاه را که بالا برویم محوطه ای نه چندان بزرگ در طبقه نخست برای گالری ایجاد شده است. آثاری از طبیعت که به دید هر هنرمند متفاوت بوده است.

ساناز اسلامی، مسئول برگزاری این نمایشگاه میگوید: این نمایشگاه از آثار ۶ تن از هنرمندان بزرگ کشورمان است. دو تن از این هنرمندان از تهران و مابقی اصفهانی هستند. این گالری را به احترام این بزرگان با نمایش آثار آنها افتتاح کردیم.

دیواره های خاکستری رنگ و نیمکت سفید بیرنگش میزبان رنگ های گرم تابلو های نقاشی میشوند. اسلامی میگوید: حدود یک سال ساخت این گالری زمان برده است. بسیاری از هنرمندان و مسئولان در راه اندازی این گالری همراه بوده اند و خوشحالیم که اکنون این ملک قدیمی به یک گالری استاندارد تبدیل شده است.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه تا ۱۱ تیرماه واقع در خیابان حکیم نظامی، کوچه کلیساوانگ(کوچه شماره ۱۹) روبه روی دانشگاه هنر برپا خواهد بود و علاقمندان میتوانند از آثار این گالری دیدن کنند.

کد خبر 379180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.