سنجش فشارخون ۳۰ هزار شهروند فلاورجانی

رییس شبکه بهداشت و درمان فلاورجان گفت: تاکنون ۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستان در طرح ملی کنترل فشارخون شرکت کرده‌اند.

محمدعلی بهرامی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح ملی سنجش فشارخون از ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیرماه، اظهار کرد: همکاری همه شهروندان و مسئولان برای کنترل فشارخون و مقابله با عوارض ناشی از افزایش آن ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی مستمر درباره این طرح، ادامه داد: دولت دوازدهم برای ارتقاء سطح سلامت عمومی اقدامات زیادی انجام داده که یکی از مهمترین آن‌ها اجرای این طرح است، بنابراین اصحاب رسانه می‌توانند با آگاهی‌رسانی مستمر در این زمینه، مسئولان را در رسیدن به اهداف عالی این طرح یاری کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان فلاورجان با بیان اینکه ناآگاهی شهروندان از عوارض ناگوار افزایش فشارخون صدمات جانی، مالی و روحی زیادی برای خانواده‌ها به همراه دارد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ملی سنجش فشارخون زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند نارسایی قلبی و کلیوی را فراهم می‌کند.

بهرامی‌کیا با تأکید بر اهمیت اصلاح الگوی تغذیه، یادآور شد: میزان مصرف نمک در کشور سه تا چهار برابر استاندارد جهانی است و با توجه به اینکه مصرف بیش از حد این ماده از علل اصلی ابتلا به فشارخون بالا است، کاستن از میزان مصرف نمک تا پنج گرم در روز برای هر نفر از مهمترین وظایف وزارت بهداشت و درمان و دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی است.

وی با بیان اینکه کاهش اضافه وزن و مصرف غذاهای آماده و افزایش تحرک بدنی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به فشارخون است، تصریح کرد: آموزش و به‌ کاربستن اصول زندگی سالم منجر به کاستن از هزینه‌های دارو و درمان و تبعات ناگوار بیماری‌ها می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان فلاورجان اظهار کرد: جامعه هدف شهرستان برای شرکت در طرح سنجش فشارخون ۹۰ هزار نفر است که تاکنون ۳۰ هزار نفر از این تعداد در این طرح شرکت کرده‌اند.

بهرامی‌کیا با بیان اینکه شهروندان باید بیشتر نگران سلامتی خود باشند، خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۱۲ پایگاه ثابت و دو پایگاه در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) فلاورجان و شفاء کلیشادوسودرجان و پایگاه‌های سیار، آماده سنجش فشارخون شهروندان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه بهداشت و درمان فلاورجان رتبه شش استانی در اجرای این طرح را دارد، ابراز امیدواری کرد: این طرح ویژه افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار در هر رده سنی و بانوانی است که قبلا دچار فشارخون بوده‌اند، بنابراین امید است شهروندان با مشارکت فعال در اجرای آن، زمینه حفظ سلامت خود را فراهم کنند.

کد خبر 379175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.