۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
باغ متحرک در لندن

محققان و طراحان موفق به ساخت نوعی باغ مجازی شده اند که می‌تواند محیط پیرامون خود را حس کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان و طراحان شهر لندن نوعی باغ مجازی رباتیک ساخته‌اند که می‌تواند به طور خودکار در داخل شهر حرکت و خود را با محیط سازگار کند. هدف از ایجاد این باغ، یافتن راه‌هایی جدید برای ایجاد تعامل بین انسان‌ها و طبیعت است.

باغ مجازی رباتیک لندن به شکل یک توپ طراحی شده و متشکل از سطوح هندسی است که در مرکز آن ۱۲ باغچه کوچک وجود دارد. هر یک از این باغچه‌ها شامل چند نوع گیاه است و می‌تواند به سمت جلو و عقب حرکت کند. باغ توپی با غلبه بر جاذبه زمین می‌تواند روی زمین بچرخد و خود را به مکانی مناسب‌تر برساند.

گیاهان داخل باغ مجازی نسبت به تغییر شرایط محیطی و آب و هوا حساس هستند و در صورت نامساعد بودن شرایط پیرامون، باغ را مطلع کرده تا مکان خود را تغییر دهد. منبع آب برای رشد گیاهان روی برد الکتریکی باغ نصب شده است و وزن آن به توپ امکان حرکت به اطراف را می‌دهد. طراحی توپ مانند باغ مجازی به گونه‌ای است که با حرکت، نور خورشید را به تمامی نقاط درونی خود هدایت می‌کند.

طراحانی که باغ مجازی رباتیک را ساخته‌اند، آن را در رده سایر خودروهای اتوماتیک نظیر اتومبیل‌ها، پهپادها و کشتی‌ها قرار داده‌اند. این افراد بر این باورند که باید ربات‌های مشابه بیشتری را برای کمک به محیط زیست به وجود آورد. پروژه ساخت باغ مجازی رباتیک یک تحقیق فنی، پروژه هنری و طرح معماری به شمار می‌رود که هدف آن در نظر گرفتن گیاهان به عنوان بخشی ضروری در طراحی شهرها است.

کد خبر 379169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.