پارک‌های جیبی جایگزین پارکینگ‌ها

با پیاده‌سازی یک پروژه دولتی، شهروندان لاهه می‌توانند وسایل نقلیه و فضای خالی پارکینگ خود را تبدیل به یک پارک شهری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به همان نسبت که شهرها متراکم‌تر و شلوغ‌‎تر می‌شوند، به نظر می‌رسد که در آینده، مالکیت وسیله نقلیه خصوصی برای شهروندان و ساکنان آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. در حال حاضر نیز مردم سراسر جهان در حال استفاده‌های خلاقانه از پارکینگ‌ها هستند. در این راه دولت لاهه با سرمایه‌گذاری روی یک پروژه عام توانست مردم شهر را متقاعد سازد که از وسایل نقلیه شخصی‌شان استفاده‌های بهتری داشته باشند. در این اقدام به ساکنان Segbroek، یکی از مناطق هشت‌گانه شهر لاهه که در حومه غربی آن واقع شده است پیشنهاد شد که به مدت ۶ ماه، وسایل نقلیه و پارکینگ‌های مقابل خانه‌های خود را به پارک‌های شهری کوچک تبدیل کنند.

 هزینه سرمایه‌گذاری بر این پروژه برابر ۶۰ هزار یورو معادل ۶۷ هزار و ۶۷۰ دلار است که به منظور خارج نکردن وسیله نقلیه از جای پارک در طول دوره آزمایشی ۶ ماهه به صاحبان خودروها پرداخت می‌شود. همچنان که این معاوضه کاملا داوطلبانه انجام می‌گیرد، به نظر می‌رسد که همه شهروندان حق داشتن یک پارکینگ برای اعطا و معاوضه آن را دارند. این طرح البته با استقبال همگان مواجه نشده و با واکنش شدید برخی از شهروندان مواجه بوده است. با این حال اضافه کردن فضاهای سبز بیشتر به خیابان‌های لاهه تنها یک اثر جانبی مثبت به حساب می‌آید و اهداف اصلی این پروژه پا را فراتر می‌گذارد و شامل ایجاد فرصت استفاده از به اشتراک‌گذاری اتومبیل، وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه‌سواری برای شرکت‌کنندگان در طول این مدت می‌شود.  

در حالی که شهروندان در محوطه پارک جیبی شخصی خود استراحت و یا تفریح می‌کنند، ممکن است دریابند که زندگی کردن در محیط شهرها به طور قطع نیازی به مالکیت یک اتومبیل شخصی ندارد و می‌توان بدون داشتن اتومبیل نیز در شهرها به سر برد!

کد خبر 379164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.