سرطان‌هایی که مردان را تهدید می‌کند!

مهم‌ترین اقدام برای حفظ سلامت مردان، انجام‌ تست غربالگری و تشخیص بیماری‌، زودتر از بروز علائم آن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مشکلاتی که سلامت مردان را تهدید می‌کند، قابل پیشگیری است؛ آن‌ها می‌توانند تنها با کمی تغییر در شیوه زندگی خود، عمر طولانی‌تری داشته باشند. انجام دادن آزمایش‌های غربالگری نیز باعث می‌شود بیماری‌ها بسیار زودتر از بروز علائم، تشخیص و درمان شود. در این گزارش شما را با آزمایش‌هایی برای درمان بعضی بیماری‌های مردان  آشنا می‌کنیم.

سرطان پروستات

سرطان پروستات یکی از رایج‌ترین انواع سرطان در میان مردان است. معمولا این نوع سرطان با سرعت کمی گسترش پیدا می‌کند، اما برخی از انواع آن می‌تواند از نوع هجومی باشد و با سرعت زیادی پیشرفت کند. تست‌های غربالگری این بیماری شامل معاینه رکتوم با انگشت (DRE) و آزمایش خون آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA)، باعث تشخیص زود هنگام و درمان سریع تر سرطان پروستات می‌شود.

سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ، دومین نوع سرطان است که باعث مرگ و میر مردان می‌شود. دلیل اصلی وقوع این سرطان، پولیپ روده بزرگ است که روی سطح داخلی آن تشکیل می‌شود. زمانی که سرطان روده بزرگ گسترش پیدا کند، به قسمت‌های دیگر بدن راه می‌یابد. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از وقوع آن، از بین بردن پولیپ‌های روده قبل از تبدیل‌شدن به سرطان است. "کولونوسکوپی" یک آزمایش رایج برای تشخیص پولیپ‌ها و سرطان روده بزرگ است؛ در این آزمایش، پزشک متخصص کل روده را به وسیله‌ یک لوله‌انعطاف‌پذیر و یک دوربین بررسی می‌کند که امکان از بین‌بردن پولیپ‌ها در زمان آزمایش وجود دارد. تست دیگری برای تشخیص این بیماری، "سیگموئیدوسکوپ" است که تنها قسمت پایینی روده بزرگ را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سرطان بیضه

سرطان بیضه که یک بیماری نادر است که بیشتر افراد در سنین ۲۰ تا ۵۴ سالگی به آن مبتلا می‌شوند. انجمن سرطان آمریکا توصیه می‌کند که همه‌ مردان، آزمایش مربوط به سرطان بیضه را انجام دهند. به گفته‌ متخصصان، مردان باید حداقل ماهی یک بار، بیضه‌های خود را معاینه کرده و در صورت مشاهده هر نوع توده یا تغییر اندازه بیضه‌ها، به پزشک مراجعه کنند، زیرا در صورتی که این نوع بیماری به موقع شناسایی نشود، گسترش می‌یابد و درمان آن بسیار دشوار می‌شود.

کد خبر 379141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.