نصب سومین مخزن زیرزمینی هوشمند در دانشگاه صنعتی اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: سومین مخزن زیرزمینی هوشمند پسماند در دانشگاه صنعتی اصفهان جانمایی و عملیات نصب آن آغاز شد.

علی دهنوی در گفت وگو با خبرنگارایمنا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نصب مخازن زیرزمینی هوشمند پسماند در مناطق مختلف شهر اصفهان و با هدف فرهنگ‌سازی و افزایش سطح بهداشت، سومین مخزن هوشمند در دانشگاه صنعتی اصفهان جانمایی و عملیات نصب آن آغاز شد.

وی افزود: مخازن زیرزمینی هوشمند، ۱۱۰۰ لیتر گنجایش دارد و دارای دو محفظه جداگانه برای جمع آوری پسماندهای تر و خشک است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای این طرح در دانشگاه صنعتی، گفت: با توجه به زمینه‌سازی و رایزنی برای انعقاد تفاهم­نامه این سازمان با دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه مدیریت و جمع آوری پسماندها، همچنین تلاش برای دستیابی به هدف ایجاد دانشگاه سبز و آغاز فرهنگ‌سازی در خصوص مدیریت پسماند از مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌­ها، عملیات نصب سومین مخزن هوشمند در دانشگاه صنعتی آغاز شده است تا مقدمه‌ه­ای برای تجهیز دانشگاه‌­ها به زیرساخت‌­های زیست محیطی باشد.

دهنوی با بیان اینکه جمعیت بالای جامعه دانشجویی تولید پسماند را در این محیط علمی افزایش می­‌دهد، خاطرنشان کرد: اجرای چنین طرح‌هایی موجب مدیریت بخش زیادی از پسماندها در دانشگاه شده و زمینه را برای نهادینه‌سازی فرهنگ‌ مدیریت و جمع‌آوری پسماند فراهم می‌کند.

وی موفقیت این گونه طرح‌­ها را در گرو همکاری عموم مردم دانست و عنوان کرد: تولید و نصب هر مخزن حدود ۳۵میلیون تومان هزینه دارد، بنابراین برای جلوگیری از هدررفتن این سرمایه، کمک به تحقق اهداف مورد انتظار در زمینه مدیریت صحیح پسماندها، تفکیک پسماندهای تر و خشک و بهبود وضعیت زیست محیطی، مشارکت و حمایت شهروندان ضروری است.

کد خبر 379134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.