طباطبائی نژاد: رهبر انقلاب اجازه ورود ابرقدرت‌ها را به کشور نمی‌دهند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: کار عظیمی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای این نظام انجام دادند اینکه اجازه ورود ابرقدرت‌ها را به این کشور ندادند و همواره حافظ ارزش‌های این نظام و عزتمندی آن در طول دوران انقلاب بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان اظهار کرد: امام علی (ع) فرمودند "بر هر انسان عاقلی است که گناهان و بدرفتاری‌های خود را احصا کند و در سینه خود نگه دارد و یا در کتابی بنویسد و سعی کند گناهان قبلی را جبران کند."

وی تصریح کرد: خصلت مؤمن توفیق خدایی، واعظ بودن و تصمیم به اصلاح خود داشتن است و انسان برای اصلاح خود نیازمند اصلاح درونی است و باید به نصیحت‌های دیگران برای اصلاح خود گوش کند و نصیحت آن‌ها را بپذیرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: انسان برای ترک گناه نیازمند تصمیم‌گیری و شرط با خود است و این شرط نیازمند مشارکت خود انسان است.

وی اضافه کرد: انسان نباید هر شایعه‌ای را بپذیرد و مراقبت از اعمال از دیگر خصلت‌های مؤمن است و می‌داند که خداوند و ملائکه و زمین اعمال او را تحت نظر دارند بنابراین مشارکت انسان نیازمند مراقبت او است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه انسان باید نسبت به اعمال خود آگاهی داشته باشد، گفت: امام علی (ع) می‌فرماید " کسی که محاسبه نفس خود را دارد در به عیوب خود واقف است و در جهت جبران گناهان خود می‌کند، روز بعد او بهتر از روز قبل خواهد بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت‌های این هفته و بزرگداشت شیخ بهایی اظهار کرد: شیخ بهائی ۴۱۰ سال قبل از دنیا رفته است اما اقدامات بسیار بزرگی برای شیعیان و مردم اصفهان انجام داده است.

طباطبایی نژاد با اشاره به روز بیابان‌زدایی و روز جهاد کشاورزی گفت: به طور یقین کشاورزی از صنایع مهم برای زندگی است و بی‌شک موجب پیشرفت و آبادانی هر کشوری می‌شود. در دین اسلام کشاورزان از اهمیت بالایی برخوردارند تا جایی که ائمه می‌فرمایند "شما را قسم می‌دهم که در جنگ و نبرد با دشمنان مواظب کشاورزان باشید."

امام جمعه اصفهان گفت: جایگاه کشاورز آن قدر رفیع است که امام علی (ع) به امیران لشکر خود فرمان می‌داد تا در جنگ‌ها مراقب کشاورزان باشند و می‌فرمودند "مواظب باشید تا از طرف شما به آن‌ها آسیبی وارد نشود و لطمه‌ای به کشاورزی آن‌ها وارد نشود."

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی باید تلاش کند تا این صنعت را با وجود منابع محدود آبی و استفاده از روش‌های جدید پیش ببرد دهد، اظهار امیدواری کرد مسائل قشر کشاورز و ارائه تسهیلات به این قشر زحمت‌کش رفع شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در کشوری که صنعت کشاورزی و دامداری رونق داشته باشد، حتی اگر بیگانگان همه‌چیز را بر آن کشور ببندند باز هم مردم خودکفا خواهند بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: کار عظیمی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای این نظام انجام دادند اینکه اجازه ورود ابرقدرت‌ها را به این کشور ندادند و همواره حافظ ارزش‌های این نظام و عزتمندی آن در طول دوران انقلاب بودند.

وی با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن تأکید کردند که ترامپ را شایسته انتقال پیام نمی‌دانند.

کد خبر 379125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.