اشتغال ۲۷ بازنشسته در بنیاد شهید

نمایندگان استان اصفهان در هفته ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند، اعتراض به وزیر نیرو، درخواست از وزیر ارشاد و رئیس قوه قضائیه در خصوص موضوعات فرهنگی، اجتماعی و همچنین تذکرات شفاهی و کتبی به مسئولان بخشی از فعالیت‌ آنها بوده است.

به گزارش ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی به مرور آن می پردازیم؛ 

دوشنبه ۲۰ خردادماه

**حیدرعلی عابدی در جلسه علنی نوبت صبح دوشنبه مجلس در تذکری به رئیس جمهور گفت: برای پست وزارت آموزش و پرورش وزیری را مورد نظر قرار دهید که در کنار رسیدگی به مشکلات معلمان، سیستم آموزش و پرورش را در حوزه‌های محتوای درسی، روش امتحان و روش تدریس مورد اصلاح جدی قرار دهد تا از وضعیت فعلی آموزش و پرورش خارج شویم.

وی همچنین در تذکری خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: باید بپذیریم که حقابه کشاورزان دارای سند تاریخی است و نمی‌توان آن را انکار کرد، پس برای کشاورزان اصفهان شرکای مجازی پیدا نکنید و هر کاری کنید تا حقآبه آنها حفظ شود.

عابدی در تذکر دیگری خطاب به وزیر بهداشت اظهار کرد: باید مشکلات دوران سالمندی را جدی بگیرید و برای آن برنامه ریزی کنید. با افزایش سن جامعه با نیازهای سالمندی مواجه خواهیم شد. باید برای این موضوع آمادگی لازم را داشته باشیم. همچنین توسعه و گسترش مراقبت‌های پرستاری و حمایت از آنها باید مورد توجه قرار گیرد ضمن این که خدمات مراقبت در پرستاری باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: توجه به مسئله نان برای تغییر روش یارانه آرد نیاز به برنامه ریزی دارد همچنین لازم است موضوع تأمین زمین برای رفع مشکل مسکن جوانان مورد توجه قرار گیرد.

**حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی در جلسه علنی نوبت صبح دوشنبه در نطق میان دستور، اظهار کرد: پایان ماه مبارک رمضان با سی سالگی ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و همچنین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد مصادف بود. چه زیبا امام فرمود که سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آیند انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک «۳۰ سالگی رهبری مقام معظم رهبری» گفت: اگر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهان به دو قطب شرق و غرب بین ابرقدرت‌ها تبدیل شده بود و ملت‌های بی گناه در جنگ این دو ابرقدرت گرفتار شده بودند، اما امروز پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی نبرد بسیار سختی بین قدرت و اقتدار اسلام ناب و استکبار و سلطه جهانی است. از بیان قرآن این برداشت می شود که استکبار و سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیست جریانی باطل و کافر است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر در قرآن می‌خوانیم که همه کافران و مشرکان از بین خواهند رفت. قرآن پیروزی اسلام ناب محمدی را در سراسر گیتی نوید می‌دهد. شیطان بزرگ با به‌کارگیری تمام ابزارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و با تکیه بر ابزار رشد تکنولوژی و فضای مجازی در یک جنگ تبلیغاتی و اقتصادی تمام عیار به مقابله با انقلاب اسلامی و امت مسلمان برخاسته است. او اراده کرده است و تصمیم دارد که نور خدا را خاموش کند. نمود آن در جنگ تحمیلی هشت ساله و فتنه ۸۸ بوده است. دشمنان اما به اذن الهی کاری نمی‌توانند انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ی نطق خود ضمن تاکید به گسترش فرهنگ اسلام در جهان، اظهار کرد: مردم ایران در بیش از ۹۵۰ نقطه در ایران و نیز بیش از ۱۰۰ نقطه در جهان در روز قدس حضور پیدا کردند. این راهپیمایی که میراث حضرت امام خمینی (ره) است با هدف محو اسرائیل انجام شد. باید گفت که بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌های آبا و اجدادی خود انجام خواهد شد آن روز خیلی دیر نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام بزرگوار فرهنگ مقاومت و ایستادگی را با وحدت کلمه حول محور حاکمیت دینی به ما آموخت. خداوند نور خود را تمام می‌کند و اسلام ناب با هدایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم آزادی خواه جهان ذیل سایه حکومت عدل الهی به سرپرستی امام زمان (عج) گسترش خواهد یافت. اگرچه استکبار خوش ندارد با صدای بلند به سران آمریکا، اسرائیل، اروپا، مزدوران آنها در منطقه و وابستگان داخلی آنها عرض می‌کنم که باید در این عصبانیت بمیرید که اثری از شما باقی نخواهد نماند.

سالک خطاب به مردم اظهار کرد: امروز ما و شما میراث‌داران هزاران شهید، جانباز، ایثارگر و رزمنده هستیم و از قیام خونین ۱۵ خرداد تاکنون قدرت و اقتدار این مرز و بوم را رقم زده‌ایم. شما با پشتیبانی از ولایت فقیه ۴۰ سال دستاوردهای مهم حکومت اسلامی را به رخ استکبار جهانی کشیدید و برای حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی با تکیه بر فرهنگ مقاومت قدرت بازدارندگی خود را رقم زدید، اما ما مسئولین در قوای سه‌گانه موظف هستیم که به عنوان خادم و امانتدار شما در صراط توحید و ولایت، مسیر تدوین شده حضرت امام خمینی (ره) را با حرکت هوشمندانه و اطاعت از مقام معظم رهبری طی طریق نمائیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوران رکود اقتصادی و تورمی مردم را گرفتار گرانی کرده و هیچ نظارتی بر آن نیست توصیه ما بر مسئولین کشور آن است که با تکیه بر اصل "ما می‌توانیم" و با روحیه جهادی دست در دست هم داده و بر مشکلات فائق آییم و آنها را حل کنیم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر امور خارجه، گفت: به اینستکس که کاغذی بیش نیست دل خوش نکنید، به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اعتمادی نیست. مذاکره سم است.

** حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی نوبت عصردوشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری بیان کرد: براساس مصوبه مجلس، امسال برای اولین‌بار آقای رییس جمهور و وزرا باید گزارش عملکرد سالیانه خود را بر اساس برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی به مجلس ارائه دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: این گزارش بعد از چاپ در مجلس شورای اسلامی و رسیدگی در کمیسیون‌های مربوطه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد و موافقان و مخالفان صحبت‌های خود را مطرح کرده و در نهایت رییس جمهور و وزرا حق دفاع دارند و در صورت عدم اقناع نمایندگان، استیضاح و بحث‌های دیگر مطرح می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این یک حرکت زیبا بود که در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد و ان‌شاءالله این کار نظارتی در مردادماه و به موقع انجام شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس، در پاسخ به وی بیان کرد: نامه‌های لازم در این زمینه ابلاغ شده است.

**حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه مجلس گفت: آب بهاره کشاورزان اصفهان دچار مشکل است، حقابه حق الناس است، نه خسارتی داده می‌شود و نه پروژه‌ها را اجرایی می‌کنند. باید تدبیری انجام شود که حقابه به حقابه داران برسد.

وی افزود: به آیین‌نامه سوگند خوردید موضوع تفحص را یا در کمیسیون بودجه رد کنید یا تایید کنید، باید یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به دیگران، زیر آبی رفتند و موضوع تفحص از دیوان محاسبات را رد کردند.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: متاسفانه اشرافی‌گری به بیمارستان‌ها نیز کشیده شده است، ننه جان مقامی به بیمارستان می‌رود و همه دکترها دور او جمع می شوند، اما فرد دیگری که می‌آید کسی به کار او کاری ندارد، در این شرایط برای مسئول در بیمارستان‌ها پاویون ایجاد می‌کنند، این اشرافیگری به قبر هم کشیده شده است و اگر از نزدیکان مسئولی فوت شود کارچاق‌کن‌ها برای او گل می برند.

**ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه مجلس گفت: عدم پرداخت طلب فرهنگیان، پاداش پایان خدمت این عزیزان، عدم اجرای قانون حقوق سال ۹۸ و اجرایی شدن آن به صورت وارونه و بلاتکلیفی ۷۲۰۰ نفر از افراد گزینش شده برای استخدام در قوه قضاییه، در حالی که این قوه به این نیروها نیاز دارد؛ مواردی است که رییس جمهور باید به آنها توجه کند. اجرایی شدن قانون حقوق سال ۹۸ باید عمل شود در غیر این صورت طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: طبق لیستی که در دستان من است ۲۷ نفر از بازنشستگان در بنیاد شهید و گاهی در جایگاه‌های بالا فعالیت می‌کنند؛ البته این لیست شاید تعداد بیشتری داشته باشد. در لیستی که در دست من است ۲۷ نفر هستند و ممکن است بیشتر باشند، آقای شهیدی این خلاف قانون منع به کارگیری بازنشستگان است، به قانون عمل کنید وگرنه با شما قانونی برخورد خواهد شد و این تخلف را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهیم.

رییس وقت جلسه علنی مجلس در پاسخ به اظهارات ابوترابی گفت: افرادی که در خصوص عدم رعایت قانون منع به کارگیری بازنشستگان اسنادی دارند آنها را به کمیسیون اجتماعی ارائه دهند تا این موضوع در دستگاه‌ها پیگیری شود.

**سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه در تذکری شفاهی اظهار داشت: از رئیس‌جمهور، وزیر ارشاد و رئیس قوه قضائیه می‌خواهم که به جد با معضل بدحجابی و سگ‌گردانی مبارزه کنند. اتفاقات تلخ چند روز پیش در شمال کشور و کشف حجاب، شایسته نظام و خون شهدا نیست.

گویا برخی مدیران فرهنگی قصد دارند که با سکوتشان مهر تأییدی بر این وقایع بزنند. بعضاً از کنار این حوادث خیلی راحت می‌گذرند. دولت بداند و آگاه باشد که مردم برای استقرار اسلام در کشور خون‌بهای سنگینی داده است و به این راحتی دست از آرمان‌های خود برنمی‌دارد. مواظب باشید سیل متدینین شما را نبرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: شما مصوب کردید باغات شهرستان‌های فلاورجان، خمینی‌شهر، لنجان و مبارکه ۱۰ روز آب بخورند، از شما درخواست می‌کنم برای حفظ باغات غرب اصفهان این ۱۰ روز را به ۱۵ روز افزایش دهید. باغات این شهرستان‌ها سال گذشته خشکیده شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با متهم کردن رئیس‌جمهور به اعمال فشار به وزیر سابق آموزش و پرورش برای استعفا گفت: در قرن ۲۱ بیان این دلایل از سوی شما برای مردم قابل قبول نیست. آموزش و پرورش در شرایط بسیار نامساعدی قرار دارد. عدم ثبات مدیریت در سال‌های اخیر و عدم دفاع از حقوق فرهنگیان و دانش‌آموزان کارنامه روشنی نیست. نتایج آن باعث شده است که معلمین امروزه با مشکل روبه‌رو شوند. پس چه وقت می‌خواهید بحث رتبه‌بندی معلمان را به سرانجام برسانید.

سه شنبه ۲۱ خرداد

**سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی سه شنبه مجلس خطاب به رییس جمهور گفت: آقای روحانی شما در کتاب امنیت ملی و نظام‌های اقتصادی ایران در صفحه ۷۹۱ الگوی مطلوب اقتصادی را برای ایران مشخص کردید. دولت شما و تیم اقتصادی شما یعنی مکتب نیاوران چه نقش‌هایی را داشتند و عمل کردند؟ برای کنترل قیمتها توزیع مناسب درآمد و ثروت، کاهش واردات و برای تولید و عرضه چه کردند؟ آیا همین امروز اختیار ندارید؟

وی افزود: حجم بالای نقدینگی که به دلیل آن دولت نهم و دهم را به تمسخر گرفتید اکنون از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. آیا هنوز فکر می‌کنید علت مشکلات اقتصادی حل مسائل با غرب است؟ آیا تمام کشورهایی که در حلقه اسارت آمریکا هستند دیگر مشکلی ندارند؟ به خدمت رسانی صادقانه برای ملت بازگردید. دولتی که در خدمت مردم باشد اقتدار سیاسی لازم را خواهد داشت. سعی نکنید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب مانند مذاکره و جنگ، رفراندم و غیر آن، اسلام رحمانی و غیر رحمانی از اجرای وظایف اساسی خود طفره بروید.

نماینده مردم خمینی شهر اظهار کرد: دو ماه از سال رونق تولید گذشت سه ماه هم از ضرورت تغییر ساختار بودجه می‌گذرد سازمان برنامه و بودجه در این حوزه چه کرده است؟ مجلس چه اقداماتی در این باره انجام داد؟ در این بودجه تفکیکی بین امور حاکمیتی و غیر حاکمیتی وجود ندارد. مقام معظم رهبری فرمودند آموزش و پرورش هزینه نیست امر حاکمیتی و سرمایه‌ای است. آیا در بودجه نیز چنین است؟ آیا نمی‌توان دو درصد از درآمد نفت را به آموزش اختصاص داد؟ در بررسی بودجه، نمایندگان نگاه محلی و منطقه‌ای دارند و موضوعات کلان را مورد نظر قرار نمی‌دهند.

ابطحی با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از مجلس گفت: یک سال است که این طرح تقدیم شده است و برخلاف ماده ۲۱۲ آئین‌نامه داخلی مجلس به فراموشی سپرده شده است. نمایندگان شاهد هستند که هر روز در مجلس دیواری ساخته می‌شود و بعد از چند روز تخریب می‌شود. آقایان داعش از دیوار وارد نشد از در وارد شد. باید مشخص شود پیمانکاران طرف قرارداد با مجلس چه کسانی هستند. باید عزل و نصب‌ها و اولویت و هزینه‌های مسافرتهای خارجی و اولویت در این حوزه‌ها در مجلس روشن شود. باید از خود آغاز کنیم در مجلس هشتم بحث تحقیق و تفحص از مرکز پژوهش‌ها آنقدر معطل ماند که آخر حذف شد.

وی اضافه کرد: هیچ وزارتخانه‌ای مانند وزارتخانه آموزش و پرورش در این دولت مظلوم واقع نشده است. اول مهر نزدیک است و ما با کمبود معلم رو به رو هستیم؛ چه برسد به موضوع مطالبات فرهنگیان. تأمین اجتماعی با افزایش حق بیمه با قطع بیمه برخی اقشار مستضعف مانند قالیبافان و حتی کسانی که حتی یک روز حق بیمه پرداخت نکرده اند موجب فشار به اقشار مستضعف جامعه شده است در حالی که هنوز رئیس سازمان تأمین اجتماعی تعیین تکلیف نشده است.

**محسن کوهکن در نطق میان‌دستور سه‌شنبه مجلس گفت: گاهی از کاهش اقتدار، نظارت و برخورد مجلس گلایه می‌شود و مسئولیت آن نوعا متوجه رییس یا هیئت رییسه مجلس می‌شود در حالی که معتقدم اگر نمایندگان به دور از رو در بایستی و اغماض با دستگاه‌های اجرایی از اختیارات و وظایف قانونی خود استفاده کنند، نتایج خیلی بهتری می‌گیریم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اهمیت اصل تفکیک قوا در قانون اساسی، گفت: قوا در جمهوری اسلامی از یکدیگر مستقل هستند اما قانونگذار در اصل ۹۰ این قانون، فقط به مجلس اجازه داده تا به شکایت‌هایی که از سایر قوا و دستگاه‌ها به قوه مقننه می‌شود در کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی رسیدگی کند. قانونِ این کمیسیون می‌گوید هرگاه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی با یکی از روسای سه قوه رییس‌جمهور، رییس مجلس و رییس قوه قضاییه مکاتبه کند آنان مکلف به پاسخگویی ظرف مدت یک ماه هستند. اگر در این مدت پاسخ ندهند، مسئولیت متوجه‌شان می‌شود و مجازات انفصال از خدمت متوجه آنان می‌شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس ادامه داد: چه کسی از این اختیار قانونی باید استفاده کند؟ قضات دادگستری، دولت یا مجلس باید از این اختیار استفاده کنند؟ به طور طبیعی مجلس باید از این اختیار قانونی استفاده کند، اما چرا مجلس از این اختیار استفاده نمی‌کند؟ منِ نماینده‌ای که وقتی یک وزیری به سفر خارجی می‌رود و مدیرکل امور مجلس این وزیر سر صبحانه، نامه می‌گرداند و از امثال بنده برای تشکر و قدردانی از وزیر مربوطه به خاطر کاری که موظف به انجام است، امضا می‌گیرد، باید[هم] انتظار داشته باشیم که جایگاه مجلس تحت‌الشعاع قرار بگیرد. گویا فراموش کرده‌ایم که وظیفه اصلی نمایندگی چیست.

کوهکن افزود: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که رییس مجلس هم حضور داشت مطالبه خودشان از من و شما را این گونه بیان کردند «در گذشته، در قبل از انقلاب رییس مجلس و نخست وزیر دو برادر بودند، نخست وزیر یک ربع دیرتر به مجلس آمد، رییس مجلس دستور داد، راهش ندهند».

همین مقام معظم رهبری وقتی رییس‌جمهور وقت پشت تریبون مجلس قرار گرفت، از ناحیه برخی نمایندگان دو دو گفته می‌شد و ایشان احساس می‌کنند که حرمت رییس جمهور رعایت نمی‌شود، هیئت رییسه مجلس را احضار  و برخورد می‌کنند. رهبری خواستار حفظ حرمت رییس‌جمهور و وزرا هستند، اما خواستار انجام وظایف قانونی مجلس هم هستند.

وی گفت: در سال آخر مجلس می‌گویم، نماینده‌ای که برای گرفتن دو ریال برای حوزه انتخابیه‌اش به دنبال یک مدیرکل امور مجلس راه می‌افتد یا ۱۰ بار به یک معاون وزیر زنگ می‌زند، به والله اقتدار و جایگاه این مجلس و خودش را زیر سوال می‌برد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از رییس کیمسیون اصل ۹۰ قانون اساسی پرسید: گزارش شرکت های دولتی را به شما دادم، اینجا بفرمایید چقدر با دستگاه‌ها مکاتبه می‌کنید و آنها پاسخگوی شما نیستند؟ باید از بازوی نظارتی مجلس حمایت کنیم. مطالبه رهبری از ما انجام وظایف قانونی است که انجامش نمی دهیم.

**حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی سه شنبه مجلس با مخاطب قرار دادن وزیر نیرو، گفت: ۸۰ میلیون مترمکعب آب در دهه ۷۰ به مردم فروختید و مردم همه دارایی شان را برای خرید آب پرداخت کردند، چرا آب را نمی دهید و چرا تبعیض قائل می شوید؟

وی ادامه داد: دو کانال در کنار هم  در اصفهان می‌گذرند، یکی از آنها دائم پر از  آب است اما دیگری که از دشت بُرخوار می گذرد با وجودی که پول داده و آب را خریداری کرده‌اند، ولی حقابه‌شان داده نمی‌شود. امسال هم که بالای ۲۰۰۰ میلیمتر باران در سرشاخه‌های زاینده رود بارید اما باز به تعهدشان عمل نمی‌کنند. ۲۰ سال است آبی که پولش را از مردم گرفته‌اند، نمی‌دهند و نه پول دریافت شده را به مردم باز می‌گردانند. آقای اردکانیان اگر نمی توانید آب فروخته شده را طبق قرارداد تامین کنید لااقل  قرارداد را فسخ کنید، چرا تبعیض قائل می شوید؟

نماینده مردم میمه، شاهین شهر و برخوار در مجلس با طرح این پرسش که چرا مردم شرق استان اصفهان حقابه خود را دریافت می‌کنند، ادامه داد: از ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب تنها ۸۰ میلیون مترمکعب به مردم شاهین شهر، میمه و بُرخوار تعلق می گیرد. منطقه شرق استان ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب خود را دریافت می‌کنند اما  ۸۰ میلیون مترمکعب ما تخصیص نمی‌یابد. آقای اردکانیان این قدر به کشاورزان بُرخوار ظلم نکنید، این ظلم کردنها عاقبت بدی دارد.

علی لاریجانی نیز خواستار رسیدگی موضوع توسط وزیر نیرو شد.

یکشنبه  ۱۹ خرداد 

تذکرات کتبی نمایندگان که در صحن علنی قرائت شد به شرح ذیل است:

حسینعلی حاجی دلیگانی به رئیس جمهور: چرا برابر قانون نسبت به استخدام معلمان حق التدریس و پرداخت به موقع حقوق آنها اقدام نمی‌کنید؟ به وزیر کار: علت اینکه سازمان تأمین اجتماعی مدت حضور در جبهه رزمندگان دفاع مقدس را به عنوان سابقه خدمت سخت و زیان آور منوط به داشتن حداقل یک سال سابقه اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور می‌دانند چیست؟ به رئیس جمهور: بی توجهی به مدارس ابتدایی و عدم تأمین مشاور، مربی بهداشت، معلم ورزش، معلم پرورشی، خلاف فرمایشات حضرت امام است، به وزیر فرهنگ: با توجه به درج برخی مطالب خلاف واقع و مغایر منافع مردم در جراید و رسانه‌ها لازم است در اجرای وظایف قانونی خود مبنی بر نظارت بر خبرگزاری‌ها و مطبوعات اهتمام بیشتری داشته باشید.

محمد جواد ابطحی به وزیر اقتصاد: اعمال تصمیم غیر اقتصادی، غیرقانونی و غیر علمی بر اخذ مالیات در معاملات سکه مغایر اقتصاد سالم است.

دوشنبه ۲۰ خرداد 

حاجی دلیگانی به رئیس جمهور: چرا در اعمال ضریب افزایش و تعیین حداقل حقوق دانشجو - معلمان دانشگاه فرهنگیان برابر بند یک تبصره ۱۲ مصوبه هیئت وزیران اقدام نشده است؟

سالک به رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ: در رابطه با بنده ب ماده ۹۲ از بخش ۱۷ برنامه ششم توسعه کدام اقدامات را انجام داده‌اید، توضیح دهید.

تاج الدین به رئیس جمهور و وزیر تعاون: در خصوص عدم  مدیریت بودجه صندوق بازنشستگی با توجه به سونامی بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش.

سه شنبه ۲۱ خرداد

حاجی دلیگانی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: برابر تبصره ماده ۱۴ اساسنامه صندوق تامین اجتماعی وزیر رفاه می‌تواند حداکثر شش ماه برای انجام مسئولیت مدیرعامل سرپرست منصوب کند، لذا ادامه‌ فعالیت سرپرست سازمان فاقد وجاهت قانونی است، در حالی که صدور احکام حقوقی جدید بازنشستگان، کارگران، مستمری‌بگیران و طرح متناسب‌سازی معطل مانده، سریعاً مدیرعامل سازمان معرفی شود.

محمد جواد ابطحی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت: ضرورت بازنگری در هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دخانیات با توجه به ضعف مدیریت در گزارش‌های متعدد مبنی بر تبانی در معاملات و فعال بودن شش قطعه از ۸۱ خط تولید برش شرکت BAT.

حاجی دلیگانی به وزیر نیرو: دستور فوری دهید با عنایت به بارندگی بیش از ۲۰۰۰ میلی‌متر در سرشاخه‌های زاینده‌رود ۸۰ میلیون آب فروخته شده به کشاورزان دشت حوزه انتخابیه را تحویل دهید.

کد خبر 379106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.