تیراندازی در تئاتر شهر و تعویق جنایات و مکافات

هفته گذشته در یک نزاع خیابانی در محوطه تئاتر شهر تهران چند تیراندازی اتفاق افتاد و اجرای یک نمایش نیز به تعویق افتاد. در ادامه مشروح رویدادها را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته هفته پر فراز و نشیبی برای هنر بوده است در ادامه مهمترین رویدادهایی که در این روزها رخ داده است مرور می کنیم:

انتشار فراخوان بیست و هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب: خانه کتاب فراخوان بیست و هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب را منتشر کرد. تمرکز این دوره از جایزه جهانی کتاب بر دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی است. این جایزه با هدف شناسایی و معرفی کتاب های ارزشمند در این دو حوزه، پذیرای آثار تالیفی، ترجمه ای و تصحیح شده است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شده اند.

تیراندازی در محوطه تئاتر شهر: در غروب روز نوزدهم خرداد محوطه تئاتر شهر تهران شاهد شلیک شدن چند تیر بود که ناشی از نزاع میان دو دست فروش در آن محدوده بوده است. پیشتر نیز اعضای هیات مدیره تئاتر شهر از ارگان های مربوطه برای نبود امنیت در این محوطه گلایه کرده بودند. در پی این حادثه هیات مدیره خانه تئاتر طی نامه ای سر گشاده به شهردار تهران و شورای شهر خواستار تامین امنیت محوطه تئاتر شهر شدند.

برگزاری پنجمین دوسالانه کتاب معماری و شهر سازی: جایزه دکتر منوچهر مزینی که به دو سالانه کتاب معماری و شهرسازی معروف است هفته گذشته به همت موسسه مطالعاتی فرزان زهرا حقیقی با همکاری انجمن مفاخر معماری ایران برگزار شد. از ۲۴ عنوان کتاب به عنوان رتبه افتخار تجلیل شده و پنج کتاب نیز عنوان برتر یافته‌اند. همچنین از دو ناشر برتر تقدیر شده و چهار ناشر (در بخش عمومی و دولتی) مورد تشویق و قدردانی قرار گرفته‌اند. 

نمایش جنایات و مکافات رضا ثروتی به تعویق افتاد: اجرای نمایش جنایت و مکافات به کارگردانی رضا ثروتی که قرار بود از بیست و یکم خرداد روی صحنه تالار وحدت به نمایش در بیاید به دلیل مشکلات فنی به تعویق افتاد. این وقفه در حالی است که رقم قیمت بلیط های این تئاتر موجب شکایت بسیاری از افراد شده بود اما با وجود این بلیط ها پیش فروش هم شده بودند. همچنان خبری مبنی بر آغاز اجرای این نمایش منتشر نشده است.

اجرای خنیاگران مهر در اکسپوی جهانی موسیقی " ومکس": ارکستر «خنیاگران مهر» به سرپرستی بهزاد عبدی در بیست و پنجمین اکسپوی جهانی موسیقی «ومکس» به پیشنهاد نشر «پردیس موسیقی معاصر» به مدیریت اردوان جعفریان کنسرتی را در تالار اصلی «تامپره» کشور فنلاند برگزار خواهد کرد.

کد خبر 379099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.