صادرات ۲۸۹ میلیارد دلاری صنایع دستی ایران در سال گذشته

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به صادرات رسمی ۲۸۹ میلیارد دلاری صنایع دستی ایران در سال گذشته طق آمار گمرکات، گفت: بخش زیادی از این میزان صادرات از طریق حمل چمدانی بوده که آمار دقیقی از آن نداریم .

به گزارش ایمنا، فرهاد غلامعلی فلاح پنج‌شنبه ٢٣ خرداد در آئین روز جهانی صنایع و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه در شیراز، اظهار کرد: در سال ۹۵، ۲۰۰۰ طرح فرصت شغلی شهری و روستایی ایجاد شد.

وی افزود: در سال ۹۶ فعالیت سامانه کارا آغاز شد و در سال ٩٧ با بررسی طرح‌ها، جذب هشت میلیارد و یکصد میلیون تومانی تسهیلات اشتغال پایدار شهری و ۲۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات روستایی حاصل شد.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد: در بخش مشاغل خانگی نیز به عنوان دومین ایستگاه ۱۱۴ میلیارد تومان جذب شده است.

فلاح ادامه داد: در سال گذشته ۳۱ هزار فرصت شغلی ایجاد و اداره حمایت از تولید، مجوز تولید و صادرات را صادر و اجازه فعالیت داد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از محل صدور مجوزها ۵۸ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کردیم، عنوان کرد: با ایجاد تفاهم نامه با صندوق بیمه عشایر روستایی توانستیم حدود چهار هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل، حمایت تولید استاندارد سازی بوده برای اینکه صادرکنندگان و تولیدکنندگان بتوانند نشان استاندارد رو داشته باشند در این زمینه در سال ۹۷، ۱۵۷ رشته را تدوین و امسال هم ۹ رشته دیگه به آن افزوده شد.

فلاح ادامه داد: با توجه به حادثه سیل و آب گرفتگی در برخی استان‌های کشور، با هماهنگی‌های انجام شده با دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت رفاه، بنا شد برای متقاصیانی که تسهیلات دریافت کردند مهلت تمدید گرفته شود.

کد خبر 379083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.