۵۰ هزار نفر در زمینه اسکی فعالیت می‌کنند

رییس فدراسین اسکی گفت:  حداکثر ۵۰ هزار نفر در کل کشور ایران در زمینه اسکی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدی افتخاری ظهر امروز _ پنج‌شنبه ۲۳ خردادماه_ در حاشیه مجمع انتخابات هیئت اسکی استان اصفهان در بین خبرنگاران، اظهار کرد: برگزاری مسابقات، تأمین تجهیزات و لوازم اسکی و استعدادیابی در استان‌ها از اهداف ما هستند. برای اولین بار در سال گذشته کمک‌هایی را برای استان‌ها ارسال کردیم و در سال جاری نیز به هیئت‌ها کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هدف ما زیرساخت سازی در اسکی از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری است؛ می‌خواهیم امکانات موردنیاز را به استان‌ها ارسال کنیم و مربیان صاحب‌نام اسکی را به برای تدریس به شهرستان‌ها اعزام کنیم تا بتوانند نخبه‌های استانی را شناسایی کنند.

رییس فدراسیون اسکی  با بیان اینکه سابقه پیست اسکی کهکیلویه و بویراحمد از پیست اسکی فریدون‌شهر اصفهان بیشتر است، افزود: در استان‌ها عمدتاً خواستگاه اسکی از کوهنوردی شروع می‌شود، یعنی عمده پیست‌های اسکی کشور را عمدتاً کوهنوردان رفتند و بچه‌های اسکی شناسایی کردند.

افتخاری با اشاره به اینکه اگر درخواستی برای افتتاح پیس اسکی از استان‌ها باشد، از آن استقبال می‌کنیم، افزود: اگر از طرف استان‌ها از ما درخواست شود، آن را در دستور کار قرار می‌دهیم تا مطالعات میدانی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت پیست اسکی باعث می‌شود برای افراد بومی منطقه اشتغال ایجاد شود، تصریح کرد:  در دو سال گذشته بالغ‌بر  ۱۳ نقطه را با کارشناسان فدراسیون بازدید کردیم و هرساله بخشی از اوقاتمان برای توسعه زیرساخت اسکی کشور صرف می‌شود.

رییس فدراسیون اسکی با بیان اینکه سال گذشته ۲۴ پیست در کشور فعالیت داشتند، افزود: با توجه به میزان بارش در بعضی از سال‌ها، برخی از این پیست‌ها غیر فعال می‌شوند.

وی تصریح کرد:  حداکثر ۵۰ هزار نفر در کل کشور ایران در زمینه اسکی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 379075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.