کمبود آرد را به اداره صمت گزارش دهید

معاون امور معادن وصنایع معدنی اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: مسئولان شهرستان‌ها هر گونه کمبود آرد را به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا مسعود صالحی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان درخصوص کمبود سهمیه آرد اظهار کرد: تأمین سهمیه آرد برای شهرستان‌ها دارای پارامتر مخصوص براساس سرانه و جمعیت هر شهرستان است که این امر با دقت بالایی بررسی و رقم آن تعیین می‌شود، در این خصوص شهرستان‌هایی که با کمبود سهمیه آرد مواجه هستند مکاتبات خود را با اداره صمت انجام دهند.

وی درخصوص کمبود ادارات صمت درشهرستان‌های اصفهان افزود: تمام ادارات ستادی ما به امور شهرستان‌های اصفهان رسیدگی می‌کنند و تلاش آن‌ها برحل معضلات این شهرستان‌هاست.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره صمت اصفهان در تشریح پرداخت خسارات ناشی از فعالیت معادن گفت: تمام معادن حقوقی به دولت پرداخت می‌کنند که این مبلغ به حساب خزانه می‌رود و مبلغی به حساب اداره صمت واریز نمی‌شود، اما آنچه در کل کشور اتفاق می‌افتد این گونه است که توزیع بودجه‌ها و همه مبالغ واریز شده به حساب خزانه دولت در جهت امور استان‌ها و شهرستان‌ها تقسیم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در قانون تنها تا حدود یک درصد از عوارض پرداختی معادن به همان منطقه استقرار معدن تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: در شهرستان اصفهان سه سال از اجرای این طرح می‌گذرد و سهم استان در سال قبل از این مبلغ سه میلیارد تومان بوده که تنها ۷۵۰ میلیون تومان آن به حساب اداره صمت واریز شده است.

صالحی با اشاره به ماده ۱۴ قانون معادن افزود: اگر معدنی خسارتی به زیرساخت‌های شهری و محلی داشته باشد باید جوابگوی شکایات افراد یا دستگاه‌های مربوطه باشد و پرونده‌های دارای شاکی قابل طرح در شورا و براساس شش بند ابلاغی به همه استان‌ها این امر رعایت می‌شود، اما اداره صمت نمی‌تواند درخصوص شکایات کلی اقدامی داشته باشد.

وی در خصوص شرایط لحاظ شده درشکایت علیه معادن آلاینده گفت: نباید شکایات به صورت کلی مطرح شود بلکه باید درخواست‌ها مشخص باشد و نام معدن، تخلف انجام شده و میزان صدمات مالی به زیرساخت‌های منطقه درشکایات شاکی مطرح شود تا پیگیری‌های لازم از سوی اداره صمت ومحیط زیست صورت بگیرد و پس از پرکردن فرم‌های مربوطه و مشخص شدن نوع خسارت کمیته مربوط به این امر که متشکل از دستگاه‌های مختلف است شکایات و خسارات را بررسی می‌کند.  

کد خبر 379061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.