تخلفات بعد از احداث واحد صنعتی به شرکت شهرک‌ها ربطی ندارد

قائم مقام معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: تخلفات بعد از احداث واحد صنعتی به شرکت شهرک‌ها مربوط نمی‌شود، تعریف نوع صنایع در ناحیه صنعتی مربوط به وظایف شرکت شهرک‌هاست که این امر هم مجوزهای خاص خود را دارد چرا که بسته به فاصله با مرکز شهرستان ایجاد صنایع محدودیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی بهمنی پیش از ظهرامروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اسلامی شهرستان اصفهان که در فرمانداری اصفهان برگزار شد، درخصوص وظایف این شرکت اظهار کرد: وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی را باید مدنظر داشت وهرگونه دایرشدن واحدهای صنعتی چه در مناطق صنعتی و چه خارج از آن بدون استعلامات ادارات مربوطه امکانپذیر نیست.

وی با تأکید بر لزوم صدور مجوز آلاینده نبودن یک صنعت توسط اداره محیط زیست افزود: اگر صنعتی امروز به آلایندگی رسیده در ابتدای کار آلاینده نبوده است که توانسته مجوز راه‌اندازی را اخذ کند و به احتمال زیاد در مراحل توسعه‌ای آن صنعت منجر به آلایندگی شده است، در اینجا شرکت شهرک‌های صنعتی حق خلعیت آن‌ها را ندارد، بلکه این امر در حوزه وظایف اداره محیط زیست است.

قائم مقام معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تأکید بر اینکه وظیفه این شرکت شناسایی و دایر کردن منطقه صنعتی است، تصریح کرد: این امر نیازمند استعلامات خاص از ارگان‌های مربوطه است و دایرشدن یک شهرک صنعتی درخوشبینانه‌ترین حالت بیش از یک سال طول می‌کشد که در اکثر موارد زمان راه اندازی آن‌ها بیش از این بوده چرا که اگر قرار باشد هرهفته برای یک شهرستان جلسه‌ای برگزار شود با داشتن ۲۴ شهرستان در استان این جلسات ۲۴ هفته به طول می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه تخلفات بعد از احداث واحد صنعتی به این شرکت مربوط نمی‌شود، اظهار کرد: تعریف نوع صنایع در ناحیه صنعتی مربوط به وظایف شرکت شهرک‌هاست که این امر هم مجوزهای خاص خود را دارد چرا که بسته به فاصله با مرکز شهرستان ایجاد صنایع محدودیت دارد و صنایع آلاینده نمی‌توانند به راحتی در این مناطق ایجاد شوند و هرگونه اقدام آن‌ها منوط به صلاح دید محیط زیست خواهد بود.

بهمنی با اشاره به اینکه آبادسازی مناطق صنعتی از دیگر وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی استان است، گفت: طبق قانون ارائه برخی خدمات در این شهرک‌ها باید پس از تکمیل و ساخته شدن ۵۰ درصدی شهرک صورت بگیرد، اما شرکت شهرک‌ها فراتر از قانون و جلوتر از مدت تعین شده به اجرای زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز و آسفالت و دیگر موارد پرداخته‌اند و این شهرک برای دولت هزینه‌ای نداشته و هزینه‌های آن صرفاً از فروش زمین به واحدهای صنعتی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها ۱۲ درصداز کل درآمد شرکت شهرک‌ها صرف امور جاری شد، افزود: مابقی درآمد شرکت شهرک‌ها برای دیگر امور شهرک‌های صنعتی هزینه شد اما توقعات به حق صنعتگران استان بالاست و بودجه شرکت محدود است.

قائم مقام معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تأکید بر توجه این شرکت به شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم گفت: تلاش ما همواره رسیدگی به شهرک‌های مناطق محروم‌تر بوده و سرعت ایجاد اشتغال و پیشرفت بیشتر از گذشته باشد.

کد خبر 379058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.