ایجاد اشتغال بهانه راه‌اندازی صنایع آلاینده نباشد

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با تأکید بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای اشتغال گفت: ایجاد اشتغال در بخش‌ها و شهرستان‌های استان نباید منجر به راه‌اندازی هر نوع صنعت آلاینده‌ای شود و باید همه مواردی که باعث آلودگی محیط زیست می‌شود توسط شوراها نظارت و کنترل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی نیا صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اسلامی شهرستان اصفهان که در سالن جلسات فرمانداری اصفهان برگزار شد با تبریک انتخاب فرماندار جدید اصفهان طی تذکری به اعضای این شورا اظهار کرد: باید حضور وغیاب اعضای شورا در سال ۹۷ و ماه‌های گذشته از سال ۹۸ بررسی شود و به اعضایی که غیبت بیشتری داشته‌اند در این زمینه تذکرات لازم داده شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان به اداره صمت ربطی ندارد، افزود: این موضوع باید از طریق جهاد کشاورزی بررسی شود و تأمین اعتبار هزینه گندم خریداری شده از کشاورزان در مدت زمان کوتاهی پرداخت شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان درخصوص معادن فعال در شهرهای اطراف اصفهان گفت: حساسیت به معادن از جمله معادن جرقویه وجود دارد و به همین دلیل جلوگیری از توسعه صنایع آلاینده جزء برنامه‌های شورای شهرستان است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای اشتغال تصریح کرد: ایجاد اشتغال در بخش‌ها و شهرستان‌های استان نباید منجر به راه‌اندازی هرنوع صنعت آلاینده‌ای شود و باید همه مواردی که باعث آلودگی محیط زیست می‌شود توسط شوراها نظارت و کنترل شود.

شریعتی نیا با اشاره به لزوم ارجاع تخلفات به دستگاه‌های مربوطه توسط مردم و اعضای شوراها اظهار کرد: خساراتی که معادن به شهرها و زیرساخت‌های آن‌ها وارد می‌کنند را باید به دستگاه‌های مربوطه انعکاس داد که بالاترین مقام تصمیم گیرنده در استان شورای معادن استان است.

وی با تأکید بر لزوم هدایت سرمایه‌گذاران به سمت مناطق شرقی استان اصفهان گفت: باید زمینه‌های ایجاد اشتغال در مناطق شرقی فراهم شود و طرح اشتغالزایی که برای مناطق شرق توسط اداره صمت تدوین شده در این مناطق اجرایی شود تا بهترین صنایع غیرآلاینده را در شرق اصفهان داشته باشیم که منجر به اشتغال و سوددهی شوند، همچنین نظارت بر معادن شهرستان‌ها بیشتر شود و خسارات آن‌ها که عامل ضرر به منافع مردم شده را به فرمانداری‌ها، محیط زیست و دستگاه‌های مربوطه انتقال دهند.

کد خبر 379053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.