احیای بیش از ۲ هزار واحد تولیدی در سال ۹۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال دو هزار و ۲۰۰ واحد که بخشی غیرفعال هستند و بخشی دیگر زیر ظرفیت کار می کنند را تکمیل و احیا خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شاتا (شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران)، رضا رحمانی در ابتدای ورود به هرمزگان جهت سفر به جنوب کرمان و شرکت در چند برنامه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب،  اظهار کرد: سال گذشته نیز این برنامه را در دستور کار داشتیم و در این راستا بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحد را توانستیم فعال و احیا کنیم.

وی با اعلام اینکه موضوع توسعه واحدهای تولیدی دارای پتانسیل توسعه و همچنین نهضت تکمیل ساخت داخل را نیز در برنامه داریم، ادامه داد: امسال معدن و صنایع معدنی را جزو اولویت‌های اصلی فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع معدن و صنایع معدنی را یک فرصت استثنایی برای کشور دانست و گفت: ظرفیت معادن باید فعال شود که به این منظور برنامه‌هایی تدوین و طراحی شده است که این برنامه‌ها از اکتشاف تا نوسازی و تجهیز معادن را شامل می‌شود.

رحمانی فعال کردن معادن کوچک مقیاس را از دیگر برنامه‌ها معرفی کرد و افزود: تکمیل زنجیره فلزات اساسی مثل فولاد،  آلومینیوم،  مس و سایر ظرفیت‌های فلزی و غیرفلزی نیز جزء برنامه‌های امسال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، هرمزگان را یکی از استان‌های بسیار پتانسیل‌دار در حوزه معدن دانست و خاطرنشان کرد: به ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و سایر مجموعه‌های مرتبط برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها ماموریت داده‌ام.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های سفر امروز به جنوب کرمان، گفت: بازدیدی از جنوب کرمان و برخی معادن این خطه داریم و در هرمزگان نیز در دیداری با استاندار به بررسی مهم‌ترین موارد استان در حوزه معادن، دریا، صنعت، معدن و تجارت می‌پردازیم.

کد خبر 379045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.