تابش: کودک امروز محتوای خوب دیجیتال می خواهد/بازاریابان فیلم کودک به میدان بیایند

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: در دوره های گذشته جشنواره، کمتر به حضور بازاریابان توجه شده بود اما امسال نه تنها پخش کنندگان ایرانی بلکه بازاریابان دیگر کشورها و خریداران منطقه ای را دعوت خواهیم کرد تا در این جشنواره حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا تابش، دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در جلسه هم اندیشی این جشنواره که عصر روز گذشته برگزار شد با بیان اینکه جشنواره‌های سینمایی ایران مانند جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم کودک وارد دهه چهارم عمر خود شده اند، اظهار کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز در چهارمین دهه از عمر خود به سر می برد و به همین دلیل نهاد جشنواره اکنون نهادی پر قدرت، جریان ساز و تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: سپری شدن بیش از سه دهه از عمر این جشنواره، باعث می شود که این رویداد از تحول، گریزان نباشد. چراکه رشد نهادی مانند جشنواره فیلم کودک در این است که تحول را به خوبی درک کند و ضمن وفاداری به اصول ثابتی که هر جشنواره در ذات خود دارد، به تحول بیندیشد.

تابش اضافه کرد: حضور نسل جدید در عرصه فرهنگی و هنری کشور، به عنوان مصرف کنندگان اصلی محصولات فرهنگی و هنری، لازمه اصلی این تحول است. کودک و نوجوان امروز،  شبانه روز با اپلیکیشن ها و پلتفرم های دیجیتال، زندگی و همه مسائل زندگی خود را در فضای مجازی جستجو می کنند. بنابراین ما سیاستگذاران حوزه فرهنگ و هنر باید به این نکته توجه کنیم که نمی‌توانیم با زبانی که با کودکان دهه ۶۰ سخن می گفتیم با کودکان امروز صحبت کنیم چرا که با نسل نوجوان، باهوش و مطلعی روبه رو هستیم که به محتوای خوب دیجیتال نیاز دارد.

وی افزود: در این جشنواره ما با مخاطبان جدیدی روبرو هستیم که تنها می‌توانیم با زبان فضاهای تحت وب آنها را از رویدادهای جشنواره مطلع کنیم. جشنواره ها در قرن ۲۱ متحول شده‌اند و باید موضوعاتی اثر گذار در این جشنواره ها عنوان شود.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان تصریح کرد: در دوره های گذشته جشنواره، کمتر به حضور بازاریابان توجه شده بود اما امسال نه تنها پخش کنندگان ایرانی بلکه بازاریابان دیگر کشورها و خریداران منطقه ای را دعوت خواهیم کرد تا در این جشنواره حضور داشته باشند.

تابش در پاسخ به یکی از هنرمندان معلول، رویکرد جشنواره برای افراد دارای معلولیت و توانخواهان را توضیح داد و تاکید کرد: یکی از فعالیت های جشنواره حمایت از معلولان و ناتوانان جسمی است. سال گذشته در این جشنواره سهمی به کودکان کار و کودکان با شرایط خاص، اختصاص داده شد و امسال هم چنین رویکردی را ادامه می دهیم.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: امسال با توجه به اینکه فیلم های جشنواره همزمان با اصفهان در سراسر کشور اکران می شوند علاوه بر اینکه سینماها می‌توانند مخاطبان خود را اعم از معلولان، کودکان کار و یا اقشار محروم انتخاب کنند ما نیز این فرصت را به مخاطبان جشنواره سی و دوم خواهیم داده که بعد از تماشای فیلم ها، در نظرسنجی شرکت کرده و نظرشان را درباره فیلم مورد علاقه خود بیان کنند. بی تردید این نظرات برای سیاستگذاران و فعالان حوزه سینمای کودک و نوجوان، ایده آفرین و راهگشا خواهد بود.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه از زحمات مدیر اجرایی و قائم مقام وی در دوره گذشته جشنواره تقدیر به عمل آمد.

 سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ٢٨ مرداد تا چهارم شهریور در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 379036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.