کدام رنگ‌ها برای تابستان مناسب‌ترند؟

مهمترین ویژگی برای انتخاب رنگ مناسب لباس‌های تابستانی، توجه به خنک بودن آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نور خورشید دارای حرارت است و رنگ های تیره این حرارت را به خود جذب می کند و به سرعت داغ می شوند. اما برعکس، رنگ های روشن ، نور و حرارت را منعکس کرده و سطح آنها خنکتر است. بر همین اساس، رنگ های روشن برای فصل تابستان بهترین انتخاب هستند. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می شود.

سفید      

بیشترین میزان انعکاس نور مربوط به رنگ سفید است، برای همین هم سفید را مناسب ترین رنگ برای این فصل می دانند. سفید بیشتر نور خورشید را منعکس کرده و بسیار خنک است. از نظر روانشناسی هم سفید یادآور یخ است و حس و حال خنکی را القا می کند.    

قرمز   

این رنگ هم از رنگ های مناسب فصل تابستان است که به خوبی هم سِت می شود. از آنجا که ضربان قلب را بالا می برد، بهترین انتخاب برای محیط های تفریحی و هیجانی مثل شهر بازی است. 

سبز 

سبز را نماد طبیعت می دانند و باعث اعتماد به نفس می شود. با ثروت و سلامت و آرامش هم در ارتباط است. با رنگ های دیگر هم به خوبی هماهنگ می شود و به خنک ماندن بدن کمک می کند.

آبی     

این رنگ با حس امنیت و معنویت در ارتباط است. دیدن رنگ آبی موجب ترشح مواد شیمیایی آرام‌بخش در بدن می شود و در کنار خنکی، برای فرد بسیار خوشایند است.

مرجانی   

مرجانی علاوه بر این که رنگ سال امسال است، دارای ویژگی آرامش بخشی است و در خنک نگه داشتن دمای بدن بسیار کاربردی است. این رنگ را علاوه بر پوشش اصلی در اکسسوار خود همچون کفش، ساعت و گردنبند می توانید استفاده کنید.

کد خبر 379021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.